Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Jumaat, 31 Disember 2010

KES ROGOL RAKYAT INDONESIA SEMAKIN PANAS!!!!!

salam kepada semua...

Nampaknya Kes Menteri Rogol Rakyat Indonesia (AMAH) semakin panas dan hangat diperkatakan sekarang terutama dalam Laman Cyber.Menteri yang dinyatakan itu adalah Menteri paling senior dan telah didedahkan sejak Zaman Tun Abdullah Badawi lagi,Namun tidak ada sebarang tindakan pada ketika itu,Nampaknya KES ini menjadi Panas apabila Pendedahan ini tersebar dikalangan BLOGGER di Malaysia.Tampaknya sukar untuk Menteri ini untuk menjawab segala pertuduhan yang telah dilemparkan kepada beliau ini.Menteri ini harus membuat kenyataan Terbuka kepada Umum bahawa beliau telah di fitnah atau di aniaya untuk memastikan bahawa KES ROGOL ini sebagai satu serangan Politik!!...
Terbaru mengenai KES ROGOL ini ialah kenyataan yang menuntut supaya Siasatan dijalankan atas dakwaan ini:-

BOLEH RUJUK DI SINI:-

Putrajaya dan Jakarta digesa bertindak atas dakwaan seorang Menteri kanan Kabinet Perdana Menteri Najib Razak merogol pembantu rumahnya dari Indonesia sebagaimana yang didedahkan oleh Wikileaks.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad dan Pengarah pertubuhan bukan kerajaan Tenaganita, Irene Fernandez menegaskan Malaysia tidak harus menutup kes itu, sebaliknya mengambil tindakan tegas demi menegakkan keadilan.

Menurut Wikileaks, pembantu rumah itu mengaku di rogol oleh menteri berkenaan di Kuala Lumpur pada tahun 2007 sebelum dia dihantar pulang ke Indonesia.

Perdana Menteri ketika itu Tun Abdullah Badawi tidak mengambil apa apa tindakan atas hasil siasatan oleh Migrant Care, sebuah badan bukan kerajaan yang menemuramah mangsa berkenaan di Jawa Tengah pada tahun sama.

Migrant Care turut hantar laporan kepada kerajaan Amerika Syarikat dan Indonesia.

Selain pejabat Tun Abdullah, Migrant Care turut menghantar hasil siasatannya itu kepada Kedutaan Amerika Syarikat dan Kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur.

Hasil siasatan Migrant Care itu dibocorkan oleh wikileaks baru-baru ini dan menjadi berita utama di alam siber malaysia.

“Dikatakan bahawa menteri itu masih menteri, masih dalam kabinet dan sekiranya benar saya rasa amat pentinglah bagi kerajaan untuk membersihkan nama kerajaan. Menteri-menteri kabinet tak ramai, walaupun kita ramai tinbalam menteri, tapi orang semua memikirkan yang mana satu,” kata Khalid.

“Sebaik-baiknya kerajaan mengambil tindakan, samada untuk menafikan, atau membuktikan sebaliknya ataupun sekiranya benar, mengambil tindakan terhadap menteri tersebut. Kita difahamkan bahawa mangsa adalah pembantu rumah Indonesia yang telah berkahwin,” tambah beliau.

Irene turut menggesa jakarta mengambil iktibar supaya mempertahankan hak rakyatnya.

” Jangan ketepikan atau tutup kes ini. Rakyat mesti tahu siapa Menteri yang terlibat. Saya berharap pemerintah Indonesia mengambil ambil berat dan jangan ada persoalan diplomatik kerana sesiapa yang membuat jahat mesti bertanggungjawab,” kata beliau.

Khalid dan Irene bersetuju atas keperluan Malaysia dan Indonesia menyiasat laporan Migrant Care bagi memastikan kesahihan dakwaan itu demi membela imej kedua-dua negara itu sendiri.

“Sekiranya kerajaan tidak membuat apa-apa maka ianya akan menjejas hubungan kita dengan Indonesia di mana tanggapan orang Indonesia bahawa orang Malaysia pandang hina terhadap rakyat Indonesia itu akan terbukti benar, kalau kerajaan hanya mendiamkan diri,” tegas Khalid.

“Tak lamalah, cerita ini akan keluar, (mungkin) dengan lebih butiran lagi. Saya rasa kerajaan Malaysia harus mementingkan hubungan dengan Indonesia dan mementingkan keadilan. Kalau ada menteri yang terbabit, beliau harus digantungkan jawatan sehingga namanya dibersihkan ataupun sebaliknya,” tambah beliau. 

PERSOALANNYA...SIAPAKAH MENTERI YANG TERLIBAT ITU?..MENTERI PEROGOL?..ATAU SEKADAR NIAT JAHAT INDONESIA UNTUK MEMALUKAN MENTERI-MENTERI DI MALAYSIA?..MASIH MENJADI PERSOALAN DAN TANDA TANYA...

BERIKUT MERUPAKAN BUKTI YANG TELAH DIKELUARKAN:

BOLEH PERCAYA KE DENGAN BUKTI INI?





Di bawah pula adalah kenyataan rasmi oleh badan NGO Indonesia, 'Migrant Care' yang bertanggungjawab menjaga kebajikan pembantu-pembantu rumah dari Indonesia berkaitan isu ini...


Sila klik di SINI untuk melihat secara jelas dan lengkap..


ADA SEORANG MENTERI DAH SAMAN..SAMAN BLOGGER?SEBAB APA NI?


 
MENCARI PEROGOL BERSIRI.....
 
MANGSANYA ADALAH RAKYAT INDONESIA....
JANGAN INDONESIA NAK GANYANG MALAYSIA SEKALI LAGI SEBAB MENTERI KITA ROGOL RAKYAT DIA....!!!!!!

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse