Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Khamis, 27 Januari 2011

PILIHAN RAYA KAMPUS UNISEL:DEMOKRASI TELAH MATI DI UNISEL...??????



salam kepada semua....


ADAKAH AMALAN DEMOKRASI TELAH MATI DI KAMPUS UNISEL....????
SETELAH 3 TAHUN....HANYA PRO-MAHASISWA SAHAJA YANG MENGUASAI PILIHAN RAYA KAMPUS UNISEL  DAN TIDAK ADA SEBARANG KUMPULAN LAIN TERMASUK DARIPADA KUMPULAN PRO-ASPIRASI.....


ADAKAH KUMPULAN LAIN SELAIN DARIPADA PRO-MAHASISWA DI HARAMKAN OLEH PIHAK PENTADBIRAN UNISEL....????




ADAKAH KUMPULAN-KUMPULAN YANG MAHU BERTANDING DALAM PILIHAN RAYA KAMPUS UNISEL INI DI SEKAT DAN DIANCAM SUPAYA TIDAK MELETAKKAN CALON..SUPAYA PRO-MAHASISWA SAHAJA YANG MENGUASAI KAMPUS INI..???



KUMPULAN-KUMPULAN SELAIN DARIPADA PRO-MAHASISWA DI HARAMKAN BERADA DI UNISEL.....?????



ADAKAH PERKARA SEPERTI INI AKAN BERLAKU KEPADA UNIVERSITI LAIN SEKIRANNYA PIHAK PENTADBIRAN UNIVERSITI MENYOKONG KUMPULAN PRO-MAHASISWA INI...????



HANYA 12 PERATUS SAHAJA MAHASISWA DI UNISEL TURUN MENGUNDI....????



ADAKAH SELEBIHNYA TIDAK MENYOKONG KUMPULAN PRO-MAHASISWA YANG PRO-PENTADBIRAN DI UNISEL....????




ADAKAH DEMOKRASI KAMPUS TELAH MATI DI UNISEL.......?????



MAHASISWA UNISEL....SUDAH TENTU MEMPUNYAI JAWAPANNYA....



Berikut merupakan berita penuh mengenai perkara ini:-

Pilihan raya kampus Universiti Industri Selangor (Unisel) menyaksikan 'perlawanan persahabatan' sesama calon Pro-Mahasiswa apabila tiada pihak tampil mencabar penguasaan tiga tahun kumpulan itu di universiti berkenaan.

Ketua jentera pilihanrayanya Muhammad Nasir Abu Bakar (bawah, bertali leher merah) bagaimanapun berkata, daripada kesemua 32 yang terdapat, pertandingan berlaku di kampus induk Bestari Jaya antara 14 calon bagi merebut 12 kekosongan kerusi umum.

NONE"Kita bertanding juga (sesama sendiri) bagi mewujudkan kesedaran politik di dalam kampus.

"Kesedaran berhubung demokrasi dalam kampus amat kurang, sebab itu kita hendak buat juga," kata pelajar tahun akhir daripada Fakulti Psikologi Industri itu.

Pilihan raya kampus Unisel menyaksikan 37 kerusi dipertandingkan dengan 24 kerusi umum dan selebihnya kerusi fakulti.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Nasir, 23, berkata, selepas tiga kali pilihan raya kampus di universiti milik kerajaan negeri itu dijalankan, Pro-Mahasiswa tidak pernah ditentang oleh musuh tradisinya Pro-Aspirasi.

Kehadiran rendah
Hanya sekali sahaja pada tahun lalu, mereka dicabar oleh calon bebas untuk merebut kerusi fakulti tahun lepas, tambah mahasiswa tahun akhir Unisel itu lagi.

Ditanya kenapa perkara itu berlaku, Nasir menjelaskan ia ekoran kumpulan lawan mereka Pro-Aspirasi "tidak pernah ada" di universiti itu.

NONEUndi tertinggi diperoleh oleh pelajar tahun akhir jurusan matematik dan statistik Setiausaha yang juga setiausaha politik Pro-Mahasiswa unisel Mohd Shahimi Arifin.

Beliau berkemungkinan besar dilantik sebagai pengerusi Majlis Perwakilan Pelajar yang baru.

Sementara itu, Nasir memaklumkan peratusan keluar mengundi kali ini amat sedikit apabila hanya 12 peratus daripada kira-kira 6,500 mahasiswa terlibat dalam pilihan raya yang menggunakan sistem e-undi itu.

"Itulah, masalah tahap kesedaran juga memainkan peranan (menarik mahasiswa terlibat)," katanya dengan nada kesal.



2 ulasan:

Unknown berkata...

student pun dah malas nak ngundi..

asri tamizi berkata...

sikit tol peratusan..

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse