Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Sabtu, 28 September 2013

TEKNIK-TEKNIK MENJAWAB SOALAN TEMUDUGA: DAPATKAN SEKARANG!

Panduan yang bakal mencerahkan peluang anda untuk mendapatkan pekerjaan! 

Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Sekiranya anda ingin hadiri temuduga, anda perlu bersedia menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik.
Malangnya ramai calon yang menghadiri temuduga tidak bersedia dan sering tertanya-tanya apakah bentuk soalan yang bakal ditanya kepada mereka.
Seandainya, anda inginkan idea dan dapatkan gambaran sebenar tentang soalan-soalan yang sering ditanya dalam temuduga, panduan ini mungkin dapat membantu!
Apa yang menariknya dalam ebook ini, contoh soalan dan jawapan disampaikan dalam bentuk dwi bahasa- Melayu & Inggeris! Ini memudahkan untuk anda menghafal dan menggunakannya ketika perlu!
Dapatkan ebook ini, ianya bakal membantu anda menjawab soalan temuduga dengan lebih baik dan berkeyakinan!


Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Adakah anda,
Seringkali gagal dalam temuduga?
Tidak dapat menjawab soalan penemuduga dengan baik?
Terlepas peluang mendapatkan jawatan idaman kerana gagal dalam temuduga?
Tiada masa untuk melakukan persediaan temuduga?
Temuduga makin hampir, tapi anda masih tidak tahu soalan-soalan yang mungkin ditanya?

Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Soalan: Bagaimana untuk membuktikan kepada penemuduga bahawa anda adalah calon yang terbaik? Apa yang harus anda lakukan?
Jawapan: Anda perlu mengetahui apa yang diperlukan oleh bakal majikan anda.
1. Apa yang penemuduga mahu?
2. Mengapa mereka bertanyakan soalan ini?
3. Apakah maksud mereka?
4. Bagaimana anda boleh buktikan yang anda adalah calon yang terbaik?

Oleh yang demikian adalah sangat penting untuk anda mengetahui dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan supaya anda boleh menjawab soalan mereka dengan TEPAT. Dengan kata lain anda perlu mampu membaca minda mereka. Jika anda berjaya melakukannya, maka peluang anda untuk memiliki pekerjaan tersebut adalah sangat cerah. Anda sendiri akan terkejut betapa cepat dan mudahnya anda beroleh tawaran tersebut.

Baiklah, anda sudah tahu perkara ini sangat penting. Sekarang berhenti seketika. Soalan saya, apakah perasaan anda apabila saya katakan,
  • Anda sudah tahu dengan TEPAT apa yang penemuduga mahukan?
  • Anda sudah MENGETAHUI MAKSUD dari setiap soalan yang diajukan oleh penemuduga?
  • Anda mampu MEMBACA MINDA penemuduga dalam setiap soalan yang diajukan?
  • Anda sudah mengetahui rahsia menjawab SEBARANG SOALAN yang dikemukakan dalam temuduga – tidak kira apa sahaja yang mereka tanya?
  • Anda sudah MEMILIKI hampir SEMUA SOALAN DAN JAWAPAN yang diperlukan?
Ya, perkara ini anda sudah tahu awal-awal lagi sebelum melangkah masuk ke bilik temuduga.
“Oh! Ini semua mustahil dan seolah-olah tidak masuk akal!” anda berkata.
Cuba bayangkan pula, anda berjalan menuju ke bilik temuduga dengan keyakinan yang tinggi, dengan wajah yang ceria, dan semangat yang berkobar-kobar. Calon-calon lain pula menunggu giliran dengan rasa takut, cemas dan wajah yang pucat lesi.
“Ya, inilah yang saya mahukan!” anda berkata.
Baik, jika begitu saya ingin memperkenalkan kepada anda...

Teknik Menjawab Soalan Temuduga

MENGANDUNGI KOLEKSI SOALAN-SOALAN YANG SERING DITANYA KETIKA TEMUDUGA & CARA MENJAWABNYA DENGAN BETUL


Dapatkan ebook ini ini sekarang. Ia akan mengubah hidup anda selepas ini. Anda tidak perlu lagi duduk menghadap komputer & laptop mencari tips menghadiri temuduga di internet serta soalan-soalan yang bakal ditanya dalam temuduga kerana saya telah melakukannya untuk anda.
Saya telah membuat kajian dan pemerhatian tentang soalan-soalan yang sering ditanya dalam temuduga dan saya kumpulkan dalam ebook ini. Kesemua soalan dan jawapan ini dalam Bahasa Inggeris dan diterjemahkan dalam Bahasa Melayu. Dengan kata lain, soalan dan jawapan yang saya berikan adalah dalam dwi-bahasa.

Apa Isi Kandungan Ebook Ini Dan Bagaimana Ia Disusun?


1. Ebook ini dibahagikan kepada beberapa bab. Dimulakan dengan pendahuluan, bahagian 1 hingga bahagian 5 dan akhir sekali lampiran senarai agensi pekerjaan popular di Malaysia. Soalan dan jawapan yang disediakan berkisar tentang komunikasi (communication), khidmat pelanggan (customer service), pendidikan (education), kemahiran interpersonal (interpersonal skills), motivasi (motivation), kerja berpasukan (teamwork) dan banyak lagi.
isi
2. Dalam setiap soalan dalam panduan ini, saya akan dedahkan strategi di sebalik soalan yang ditanya dan apakah yang sebenarnya yang penemuduga cuba dapatkan daripada anda dengan menanyakan soalan-soalan tersebut. Contoh:

huraian

3. Akhir sekali saya akan tunjukkan kepada anda contoh jawapan sebenar yang sepatutnya anda gunakan. Selepas membaca jawapan saya, anda boleh mereka cipta jawapan anda sendiri yakni jawapan yang bersesuaian yang boleh menarik perhatian penemuduga. Salah satu contoh jawapan:
jawapan


Bagaimana Ebook Ini Boleh Membantu Anda?




Anda akan didedahkan kepada rahsia kejayaan dalam temuduga. Anda akan belajar bagaimana menggunakan teknik-teknik yang betul dan profesional semasa menjawab soalan daripada penemuduga. Anda juga akan mengetahui perkara-perkara yang amat diperlukan untuk mendapatkan pekerjaan yang anda ingini.




Anda akan mengetahui bagaimana memberikan jawapan yang tepat kepada soalan-soalan yang berbentuk senario, situasi dan kelakuan. Anda akan mempelajari bagaimana untuk menjawab soalan berkenaan pengalaman anda. Ia seterusnya akan mampu memberikan gambaran kepada penemuduga bahawa anda adalah seorang pekerja yang sangat berkeyakinan, pandai mengurus, serba boleh dan sedia melakukan apa sahaja kerja yang ditugaskan kepada anda.


Anda akan diberikan lebih 100 jawapan yang profesional iaitu jawapan yang mampu menarik perhatian penemuduga seterusnya membantu anda memperoleh pekerjaan dengan lebih cepat berbanding calon lain yang tidak bersedia.
Anda akan dibimbing langkah demi langkah dalam setiap jawapan seterusnya cara terbaik untuk menjawabnya.


Anda akan dibekalkan dengan soalan-soalan yang anda boleh tanya kepada penemuduga yang menunjukkan yang anda melakukan sedikit homework sebelum menghadiri temuduga dan sangat serius untuk bekerja di syarikat tersebut.
Anda akan ditunjukkan pendekatan terbaik apabila ditanya soalan seperti... "What would you do if..." (Apa yang anda akan lakukan jika...”) yang berkenaan dengan sesuatu keadaan dan kelakuan dalam organisasi.
Anda akan dibimbing bagaimana hendak berunding dengan penemuduga tentang jumlah gaji yang anda minta tanpa membuatkan penemuduga berasa tidak senang dengan anda.


Panduan ini akan membantu menjimatkan masa, tenaga dan wang ringgit anda dengan mengelakkan anda melakukan kesilapan-kesilapan besar yang membuatkan orang lain (yang tidak membaca panduan ini) terus mencari kerja tanpa henti.


Membantu anda untuk kelihatan ceria ketika proses temuduga. Ini kerana dengan memberikan jawapan yang unik dan menarik, anda akan rasa lebih tenang, berkeyakinan tinggi dan bersedia.


Sesuai untuk anda yang baru menamatkan pengajian dan masih belum pernah menghadiri temuduga. Ia akan membantu anda mendapatkan pekerjaan pertama dengan lebih cepat.


Terdapat banyak cara disediakan untuk menjawab satu-satu soalan. Ada soalan yang mempunyai 5,6,7 dan 8 jawapan yang berbeza!
Anda akan dibimbing supaya memberikan jawapan yang MATANG dan PROFESSIONAL (walaupun umur anda baru 23 tahun dan baru keluar dari universiti).
Panduan ini bukan mengajar anda menipu, membuat helah dan sebagainya. Sebaliknya akan membimbing anda memberikan jawapan yang terancang dan tersusun rapi.
Panduan ini bukan ibarat soalan bocor, tetapi soalan yang dibocorkan dengan jawapan sekali!



 Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse