Pages

Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Sabtu, 28 September 2013

RAHSIA LULUS TEMUDUGA KERAJAAN:-DAPATKAN SEKARANG!

 

Buat anda yang ingin bekerja di sektor kerajaan, tapi TAK TAHU CARANYA...



Dibongkarkan "Rahsia Sulit" Bagaimana Untuk Lulus Temuduga Kerja Kerajaan Dengan Mudah Tanpa Menggunakan Sebarang "KABEL"


Sebelum  berjaya memasuki sektor awam, ada halangan terbesar yang perlu dilalui oleh semua orang. Iaitu TEMUDUGA...Sebelum anda hadir temuduga, sedikit soalan buat anda.

Anda Memang Berminat Kerja Kerajaan, Adakah Anda Alami Masalah Berikut?
Sering dipanggil menghadiri temuduga di sektor awam, tapi dapatnya tak pernahsekalipun
Sudah mengisi borang permohonan kerja di sektor awam berulang - ulang kali, tapimasih tidak dipanggil - panggil menghadiri temuduga
Anda baru menghabiskan pengajian di sekolah/universiti, dan risau untuk menghadiri temuduga kerana langsung tiada pengalaman temuduga.
Anda pernah datang temuduga, tapi bila sampai di tempat temuduga, anda berpatah balik...Takut sangat!
Anda tercari - cari panduan untuk persediaan temuduga kerja kerajaan, tapi tidak menjumpainya...
Anda tak tahu apa nak jawab semasa disoal oleh panel penemuduga kerja kerajaan. Terkebil - kebil mata anda....blur!
Anda ditanya soalan 'killer' oleh panel penemuduga, mati akal anda dibuatnya..
Anda serang dibayangi mitos - "nak masuk gov kena ada kabel". Inilah fikiran songsang yang selama ini menghantui anda!
Anda lemah bahasa Inggeris, dan anda sangat takut sekiranya panel penemuduga menyoal anda dalam bahasa tersebut!
Anda menunggu masa dibuang kerja di syarikat anda bekerja, kerana syarikat nak bankrup...Anda benar - benar risau..
Anda ingin tahu apa soalan - soalan yang sering ditanya oleh panel penemuduga kerja kerjaan, tapi anda tak tahu bagaimana nak ketahuinya...
Dan bermacam - macam problem lagi yang bermain - main dalam fikiran anda...(tak perlu diceritakan semuanya - 10 page tak habis:)
Ya, itu baru sekelumit dari masalah yang sedang melanda rakan  - rakan kita yang ingin mencari kerja di sektor awam.....Bukan senang nak dapat kerja di sektor awam ini jika anda tidak tahu rahsianya...Mungkin anda akan berkata " tiada rahsia - rahsianya, dipanggil temuduga, datang, dan jawab je apa - apa soalan yang ditanya". Adakah anda pasti dengan melakukan itu saja anda mampu berjaya dapatkan kerja yang anda idam - idamkan, iatu kerja kerajaan? 

Anda silap! 

Ianya tidak semudah anda sangkakan..Oleh sebab itulah laporan ini ditulis khas buat anda. Ianya disediakan khas untuk membantu orang seperti anda yang sememangnya menginginkan kerjaya di sektor awam sebagai kerjaya tetap

Lalui dan LulusTemuduga KerjaKerajaan!!

Persaingan untuk mendapatkan kerja kerajaan AMAT tinggi dan peluang untuk anda berjaya adalah tipis jika anda langsung TIDAK TAHU bagaimana untuk bersedia menghadapi temuduga tersebut. 
Adakah anda pasti akan lulus temuduga dengan beranggapan seperti di bawah ini ?:
bullet
Anda mempunyai "kabel besar"  @ orang dalam  Kerajaan  yang "confirm" boleh tolong luluskan anda semasa interview. Usah bermimpi lagi, zaman sudah berubah! Ramai orang berkata "orang lain tu dapat kerja kerajaan sebab dapat pakai kabel, aku tiada kabel. Tak adil" Tak logik langsung! Apabila gagal, salahkan orang lain. Tak lihat apa kekurangan pada diri, persiapan yang dilakukan. Sudahlah!
bullet
Anda adalah  seorang  yang berpengalaman luas dan  cemerlang semasa berkerja di swasta dulu. Swasta dan kerajaan tak sama......Jangan terlalu sombong. Hebat macamana anda pun belum tentu berjaya. Ramai yang menyombong diri apabila ada rekod hebat di company lama..
bullet
Anda adalah seorang bekas graduan universiti yang memilki CGPA 3.5 ke atas ataupun graduan lulusan universiti luar negara yang terkenal. Ramai je best student yang tak dapat masuk gov......Buanglah fikiran ni jauh-jauh, zaman dan berubah.

bullet
Anda memiliki pengalaman ditemuduga beberapa kali sebelum ini. Ada orang dah 14 kali ditemuduga, tapi tak dapat - dapat! 100 kali hadir temuduga pun takkan berjaya jika sama sahaja teknik anda menghadiri temuduga. Anda perlukan perubahan!

bullet
Anda telah membeli pelbagai buku temuduga sebelum ini baik dalam mahupun keluaran luar negara. Ada ke buku temuduga khas untuk kerja kerajaan? Sudah pasti tiada,  kerana teknik temuduga di kerja kerajaan akan sentiasa berubah-ubah dan dikemaskini.

bullet
Anda sememangnya sedang berkhidmat dalam kerajaan samada dari jawatan kontrak ataupun ingin naik pangkat. Bos boleh rekomen saja, tapi belum pasti boleh lulus...Jaga - jaga..SKT tinggi bukan jaminan selamat buat anda.



Tiada jalan semudah itu untuk anda berjaya masuk dalam sektor kerjaya awam. Cuba anda lihat fakta yang dinyatakan di bawah:
 
FAKTA PENTING!
90% peserta temuduga tidak bersedia atau sambil lewa menghadapi temuduga kerana tidak tahu apa yang perlu dilakukan sebelum menghadapinya.
Kekurangan pengetahuan dan pendedahan tentang teknik menghadiri temuduga salah satu sebab mengapa graduan universiti atau kolej gagal dalam temuduga.
Tidak bersedia dari segi komunikasi atau pertuturan adalah penyebab utama peserta temuduga hilang idea bercakap di depan panel
Penampilan diri yang salah menyebabkan peserta temuduga gagal diterima.
Over Confident salah satu faktor utama kegagalan calon yang telah menghadiri temuduga.
Adakah anda tergolong di dalam fakta yang disenaraikan di atas? Jika ya, maka anda MESTI teruskan pembacaan anda kerana sebentar sahaja lagi saya akan bongkarkan rahsia bagaimana untuk berjaya menawan hati panel-panel yang menemuduga anda.

Kini anda tidak perlu pening-peningkan kepala memikirkan " bagaimana la aku nak lulus temuduga ni yer ? ". Kerisauan dan ketakutan anda akan saya selesaikan kerana saya bukannya menyediakan "kabel besar" yang boleh menjamin anda lulus temuduga tersebut tetapi kaedah-kaedah dan teknik-teknik rahsia yang terbukti berkesan yang dapat membantu anda lulus temuduga. Insyallah..................

Siapapun Amat Sukakan Kerja  Dengan Kerajaan!


Banyak kelebihannya bekerja dengan sektor awam dan saya percaya disebabkan kelebihan-kelebihan inilah mengapa begitu ramai orang memohon jawatan kosong yang diiklankan di sektor awam. Antara kelebihan-kelebihan yang anda dapat sebagai seorang penjawat awam ialah:

1.Elaun perumahan
==================
Ya, anda dapat elaun perumahan pada setiap bulan. Usah risau lagi untuk membayar sewa bulanan rumah anda kerana  elaun ini sudah pasti akan membantu.

2.Cost of living allowance (COLA)
==================================
Anda bekerja di bandaraya yang taraf hidupnya adalah tinggi? Memang semuanya mahal, dari tambang bas, makan, tol dan lain - lain. Tahukah anda bahawa COLA ini dibayar berdasarkan di bandar mana anda bekerja?

3.Imbuhan tetap khidmat awam (Itka)
====================================
Anda sebagai kakitangan awam, ada satu imbuhan khas disediakan khas buat anda. Ini adalah satu penghargaan buat mereka yang berkhidmat buat negara.

4. Kenaikan gaji setiap tahun
================================
Anda berkhidmat untuk kerajaan, sudah pasti ada kenaikan gaji tahunan anda. Lagi lama anda berkhidmat, lagi tinggi kenaikan gaji yang anda perolehi. Sudah pasti anda sukar nikmati kenaikan ini di mana - mana selain di sektor awam.

5. Kemudahan pinjaman komputer dan kenderaan
============================================
Anda mahu buat pinjaman komputer ataupun pinjaman kenderaan? Dengan sepantas kilat anda boleh mendapatkannya.

6. Cuti tahunan mengikut kelayakan
=====================================
Tahukah anda bahawa cuti diberikan paling minima adalah 14 hari  iaitu buat pekerja am. Jika anda berjawatan professional, cuti anda adalah 25 hari. Itu belum campur lagi dengan kenaikan cuti tahunan dan juga kenaikan pangkat.

7. Cuti bersalin
=================
Usah risau - risau jika anda rasa anda/orang rumah anda perlu ambil cuti bersalin 2 bulan. Sudah tentu ianya diberikan dengan gaji terus jalan!

8. Pinjaman perumahan
========================
Ya, anda boleh mula memiliki aset terbesar dalam kehidupan anda, iaitu rumah! Dalam masa yang singkat, anda sudah boleh mula membuat pinjaman untuk membeli 'banglo' idaman anda.

9. Caruman KWSP atau pencen
============================
Anda pilih mana anda suka. Nak KWSP ke pencen ke? Kedua - duanya ada kelebihan tersendiri. Jadi, usah risau akan masa depan anda lagi..

10. Bersara pada umur 58 tahun
===================================
Sungguh lama anda berkhidmat dalam kerajaan tu..Jika di luar sana, adakah anda akan diberikan peluang berkhidmat selama itu?

11. Peluang kenaikan pangkat
==============================
Siapa taknak naik pangkat kan? Naik pangkat maknanya naik gaji dan juga anda naik selevel lagi dari tahap anda sebelum ini. Kiranya anda jadi bos la ni..

12. Peluang melanjutkan pelajaran
==================================
Wah! Sambung belajar pun diberikan peluang. hebat tu! Dan untuk makluman anda, anda juga akan diberi peluang tajaan untuk menyambung pelajaran anda. Sudah tentu ini memberikan 1001 kebaikan buat anda dan juga kerajaan.

13.Peluang untuk berkursus dari semasa ke semasa
============================================
Boleh dikatakan pada setiap bulan anda akan dihantar ke kursus. Sudah tentu banyak ilmu pengetahuan yang anda pelajari percuma yang di'support' oleh kerajaan. Jika anda hadir sendiri kursus tersebut, dekat 4 angka juga anda perlu bayar setahun.

14. Lebih banyak masa diluangkan bersama keluarga
========================================
Ya, kini anda akan punyai lebih banyak masa bersama keluarga berbanding kehidupan sebelum ini. Dan keluarga anda semakin menyayangi anda seadanya
Wah! Begitu banyak kelebihan sekiranya kita bekerja dengan kerajaan ini. Akan tetapi adakah mudah untuk anda berjaya mendapat kerja kerajaan ini.
Sebelum itu, temuduga kerja kerajaan anda perlu lalui dahulu. Mungkin ini panduan khas yang dapat membantu anda. Lawati laman web ini sekarang.


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Pengikut