Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Khamis, 29 Januari 2009

suami dan isteri

salam.
sewaktu makan malam tadi saya berborak dengan seorang kakak senior,
dia menceritakan mengenai kisah pak cik dan mak cik nya.
kebetulan hari itu dia tidur dirumah pak cik dan mak ciknya.
bila bangun sahaja pagi dia dengar pak cik dan mak ciknya bergaduh.

menurut ceritanya bukan itu kali pertama pak cik dan mak ciknya bergaduh,
sejak dua tahun lepas lagi memang macam itu selalu.bila di tanya kenapa?
barulah dapat tahu bahawa pergaduhan mereka disebabkan oleh kehadiran orang yang ketiga.
suami mak ciknya telah bercinta dengan janda anak empat...ingatkan anak dara lagi.sedangkan mereka berdua sudah mempunyai dua orang anak,yang umurnya dalam lingkungan 20 an.

memang ini ke kehidupan?saya tertanya-tanya.....kisah ini menyentuh juga hati saya.
bagaimana seorang suami yang sudah mempunyai isteri dan anak masih ada perasaan kepada perempuan lain,janda pula itu.memang rumit kalau difikirkan tentang perasaan ini.

mungkin ini adalah fitrah kehidupan,orang lelaki boleh berkahwin melebihi 1 orang wanita manakala sebaliknya bagi wanita.islam memang membenarkan poligami ini tetap ibagi lelaki yang beanr-benar layak sahaja.bukan sesuka hati.kalau nak rumah tangga yang bahagia suami isteri perlu saling faham memahami antara satu sama lain.

pergaduhan satu lumrah biasa dalam rumah tangga.mungkin sebagai pengikat kasih sayang.kadang-kadang memang perlu marah jika ada kesalahan yang dibuat.tetapi perlu adfa batasannya.

saya harap perkara seperti itu tidak belaku ke atas diri saya.kadang bila difikirkan mengenai diri saya ini agak menyedihkan juga.tetapi saya tidak mahu ceritakan lagi.saya harap semua suami menyanyangi isteri mereka dengan penuh kasih sayang.bukan senang nak jadi suami mithali ini.moga hidup kita sentiasa diberkati.

2 ulasan:

Chiaki berkata...

nie napa la tulisan ginih...haiyaa

Chiaki berkata...

hurmm..rasenye tak org pun suka utk dimadukn..

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse