Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Ahad, 20 Februari 2011

MAHASISWA UM TOLAK CAMPUR TANGAN POLITIK LUAR DALAM PILIHAN RAYA KAMPUS UM













salam kepada semua...


Mahasiswa UM tolak unsur politik pilihan raya kampus

BERITA HARIAN
2011/02/19

KUALA LUMPUR: Penggerak Mahasiswa Universiti Malaya (UM) menolak campur tangan politik dalam pilihan raya kampus universiti itu yang dijadualkan berlangsung, lusa.

Pengerusinya, Mohd Asri Zulkifli, berkata kemasukan politik luar sama ada dari parti pemerintah atau pembangkang akan menyebabkan perpecahan di kalangan mahasiswa. 


Kita juga menolak sebarang bentuk provokasi atau fitnah yang cuba dilakukan sepanjang pilihan raya kampus. Kita mahu menjadikan pilihan raya kali ini berjalan lancar sekali gus mencerminkan keintelektualan mahasiswa.
“Sehubungan itu, saya memohon supaya seluruh mahasiswa menolak sebarang unsur politik dalam pilihan raya UM,” katanya pada sidang media di sini, semalam.

Mohd Asri juga kesal dengan tindakan segelintir mahasiswa yang mengadakan demonstrasi kelmarin kerana ia memberikan imej buruk kepada mahasiswa UM.

“Saya terkilan apabila ada mahasiswa menunjukkan cara tidak puas hati melalui demonstrasi. Sebarang provokasi menjelang pilihan raya kampus kali ini sangat memalukan mahasiswa UM.

“Sepatutnya mahasiswa menggunakan peluang ini untuk memilih perwakilan terbaik bagi membela kebajikan pelajar pada masa akan datang,” katanya.
Mengulas dakwaan kehadiran pemimpin politik parti pembangkang ketika demonstrasi kelmarin, Mohd Asri berkata, beliau menerima maklumat itu, tetapi masih belum mempunyai bukti kehadiran individu terbabit.



Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse