Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Sabtu, 31 Mac 2012

AMARAN BUAT SELURUH PENGGUNA KREDIT KAD:10 JUTA BERHADAPAN RISIKO KESELAMATAN DATA


BUAT SELURUH PENGGUNA KREDIT KAD..SILA BERHATI-HATI...

VISA,MASTERCARD DAN DISCOVER SUDAH MENGELUARKAN AMARAN MENGENAI MAKLUMAT PERIBADI MELIBATKAN LEBIH 10 JUTA PEMEGANG KAD TELAH DICEROBOHI DAN BERHADAPAN RISIKO KESELAMATAN DATA....

BERJUTA-JUTA MAKLUMAT PEMEGANG AKAUN KAD KREDIT INI TELAH DI AKSES OLEH PIHAK KETIGA...

LONDON - Visa, Mastercard dan Discover memberi amaran maklumat peribadi melibatkan lebih 10 juta pemegang kad telah dicerobohi dan berhadapan dengan risiko keselamatan data.

Bagaimanapun ketiga-tiga firma itu menegaskan bahawa "tiada pelanggaran" ke atas sistem kendalian mereka, sebaliknya pihak ketiga harus dipersalahkan.

Laporan msnbc.com berkata, pihak berkuasa Amerika Syarikat (AS) sedang menyiasat perkembangan terbaru ini, yang didakwa satu insiden mencuri data terbesar melibatkan pengguna dari negara itu.
"MasterCard sedang menyiasat kemungkinan situasi berkompromi dengan data-data akaun (pelanggan), melibatkan sebuah entiti di AS, dan ekoran itu, kami telah mengingatkan pengeluar-pengeluar kad pembayaran berkenaan bahawa beberapa akaun MasterCard berhadapan dengan kemungkinan risiko," kata kenyataan firma itu.

Pada 2008, Princeton digodam menyebabkan berjuta-juta akaun kad kredit terdedah kepada pengetahuan pihak ketiga.

Menurut KrebsonSecurity.com, penggodam telah akses kepada sistem pemprosesan data bagi satu tempoh dari 21 Januari hingga 25 Februari lalu.

Menurut laporan BBC, blog sekuriti KrebsOnSecurity, yang pertama melaporkan perkara itu berkata, sumber-sumber industri percaya lebih 10 juta kad telah diakses oleh pihak tertentu.

Laporan-laporan juga menyebut kad-kad yang dicuri ditemui di New York.

Wall Street Journal, yang memetik sumber-sumber keselamatan berkata, firma pemprosesan kad Global Payments adalah antara yang pertama berhadapan dengan masalah sistem keselamatan diceroboh.
Saham syarikat itu jatuh lebih sembilan peratus semalam.

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse