Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Selasa, 1 April 2014

PANDUAN DAN TEKNIK MENJIMATKAN BIL ELEKTRIK DI RUMAH ANDA!

MAHUKAH ANDA MENGURANGKAN BIL ELEKTRIK ANDAANTARA 10% ~ 40% SETIAP BULAN?!

KETAHUI BAGAIMANA ANDA BOLEH MENGURUSKAN DANMENURUNKAN BIL ELEKTRIK ANDA DENGAN MUDAH DAN TANPA PERLU MENGGUNAKAN SEBARANG ALAT PENJIMATAN ELEKTRIK! 


Assalammualaikum & Salam 1 Malaysia!.
Adakah anda salah seorang yang menanggung bil elektrik yang tinggi setiap bulan?. Sudah berkali-kali cuba mengurangkan penggunaan peralatan elektrik, namun penjimatannya hanya sedikit sahaja atau kembali semula tinggi pada bulan yang berikutnya.
Ada yang menggurangkan masa menonton televisyen bagi mengurangkan bil elektrik. Tetapi bagaimana pula jika rancangan yang disediakan oleh stesen televisyen menarik? Pastinya anda tidak mahu terlepas menontonnya.
Ada yang menggunakan penyaman udara dengan cara membuat pelarasan yang minima, tetapi hanya seketika kerana tidak puas dengan situasi tersebut, lalu menaikan pelarasannya kepada tahap yang lebih tinggi sedikit.
Apabila kerajaan mengumumkan akan kenaikan tarif bil elektrik, anda menjadi salah seorang yang merungut kerana pastinya anda akan membuat penambahan terhadap kewangan bulanan anda. Anda juga telah membeli peralatan jimat elektrik, namun hasilnya kurang memuaskan dan peralatan tersebut hanya bertahan beberapa tahun sahaja.

HAKIKATNYA!!!

Selagi anda tidak tahu dalam pemilihan aksesori peralatan elektrik dan kaedah menggunakannya dengan betul, maka anda adalah terdedah kepada
pembaziran tenaga elektrik.
Tenaga elektrik tidak dapat dilihat dengan mata akan pengaliran keluar tenaga yang dibazirkan, ia memerlukan ilmu pengetahuan bagi membendung masalah tersebut dari berterusan.
Selepas tahun 2010 adakah subsidi kerajaan akan berterusan?. Tentu semuanya harap ia akan berkekalan. Adakah dengan subsidi ini kita akan terus menerima bil elektrik di bawah RM 20 setiap bulan?. Mungkin ada lagi peralatan tambahan yang kita akan tambah di rumah kita kelak seperti penggunaan komputer/laptop kerana perkembangan teknologi mendorong kita memilikinya.

TAHUKAH ANDA!!!

Tarif elektrik domestik kini dikaji semula setiap enam bulan. Peningkatan kos bahan api bagi menghasilkan tenaga elektrik akan dikongsi bersama dengan pengguna. Ini bermakna jika bahan api meningkat, maka tarif elektrik juga meningkat.
Peningkatan bil elektrik ini tidak memberi keuntungan tambahan kepada pihak pembekal tenaga elektrik pun. Peningkatan ini hanya bagi menampung kos penghasilan tenaga elektrik sahaja.

JADI APAKAH YANG PERLU DILAKUKAN?

Mahu atau tidak.. anda perlu mengambil langkah berjaga-jaga dan bersedia mengambil insentif sendiri untuk berusaha menjimatkan bil elektrik di rumah anda. Untuk itu, ilmu "pengurusan tenaga elektrik" perlulah dikuasai. Ianya untuk membolehkan anda menggunakan tenaga elektrik dengan optimun dan berkesan. Masalah bil elektrik yang tinggi sebenarnya, bukan berpunca daripada penggunaan peralatan yang besar atau pun penggunaan yang terlalu lama. Tetapi, ianya adalah disebabkan kerana anda tidak mengetahui bagaimana sesebuah peraltan elektrik itu menggunakan kuasa elektrik.
Jadi, sudah masanya untuk anda mempelajari rahsia tersebut dan sekaligus menjimatkan bil elektrik di rumah anda!

 

KURANGKAN BIL ELEKTRIK ANDA SEKARANG!

Memperkenalkan ebook "Jimat Elektrik!" , satu-satunya ebook panduan yang lengkap tentang penjimatan elektrik di rumah. Di dalam ebook ini, anda akan didedahkan dengan pelbagai tip serta pengetahuan yang mungkin tidak pernah anda ketahui sebelum ini tentang perihal penjimatan elektrik.
Buku ini ditulis berdasarkan pengalaman saya yang telah lama menceburkan diri didalam bidang elektrik sejak dibangku sekolah menengah lagi. Oleh kerana isu kenaikan tarif elektrik sentiasa menjadi topik hangat dan banyak yang tidak puas hati dengan kenaikan bil elektrik setiap kali diumumkan, maka saya mengambil daya insiatif menghasilkan ebook ini.
Isu penjimatan tenaga elektrik ini telah sebati dalam diri saya kerana isu ini berterusan sehingga ke tempat kerja saya sekarang. Cuma bezanya adalah ia sebuah industri bukan lagi domestik.
Dari pengalaman saya, pembaziran wang boleh dikesan dengan membuat pengiraan semula. Tetapi pembaziran elektrik tidak dapat dikesan kerana tenaga elektrik tidak boleh dilihat dengan mata kasar. Ia hanya boleh dibendung dengan teknik dan pengurusan yang betul dalam penggunaan tenaga elektrik.
Apa yang menarik perhatian saya adalah. Kita kena menguasai dan tahu selok belok bagaimana peralatan elektrik dirumh itu berfungsi , barulah kita tahu kaedah yang sebenarnya dalam mengawal tenaga elektrik.

BERAPAKAH HARGA EBOOK INI?

Buku ini adalah jauh lebih murah daripada alat penjimatan tenaga elektrik yang boleh dikatakan mencapai ratusan ringgit. Dengan ebook ini anda akan membuatkan bil elektrik anda turun pada kadar yang memuaskan. Penurunan ini bukannya berlaku hanya sebulan. Malah akan berterusan selagi anda mengikut panduan yang diberikan dengan betul.
Jika mahu dibandingkan dengan manfaat yang akan anda perolehi daripada ebook ini, mungkin harga RM197 adalah berbaloi dengannya. Ianya masih lebih murah dari alat penjimatan yang terdapat di pasaran.
Tetapi, saya tidaklah sekejam itu, saya mahu lebih ramai orang mampu menjimatkan bil elektrik di rumah mereka setiap bulan, dan sekaligus menyelamatkan dunia ini dari pencemaran dan juga masalah rumah hijau yang disebabkan oleh pembaziran penggunaan sumber tenaga.
Jadi, saya kira, harga yang berpatutan untuk ebook ini, bukanlah RM197, bukan RM97, dan juga bukan RM67... hanya RM30 sahaja!
Ya! Hanya RM30 sahaja untuk anda mula menjimatkan bil elektrik dirumah anda setiap bulan sebanyak 10% hingga 40%

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse