Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Selasa, 1 April 2014

PANDUAN DAN TEKNIK BELAJAR BERENANG DENGAN MUDAH!



Tidak dinafikan, cara terbaik untuk belajar berenang adalah dengan mempelajarinya secara praktikal. Tetapi, seringkali yang menjadi masalah, anda tidak tahu tentang teknik sebenar bagaimana untuk berenang.
Jadi, mahu atau tidak, anda terpaksa cuba-cuba sendiri dan berenanglah anda secara hentam keromo sahaja... bila ditanya.. "Buat apa tu?".. "Saje je suka-suka main air"... . sedangkan, niat dihati mahu belajar berenang.
Sebenanrnya, untuk pandai berenang, ada perkara-perkara asas yang perlu anda ketahui. Antaranya adalah seperti kaedah kawalan pernafasan, body streamline, kaedah menendang dan menolak air dan sebagainya. Kemahiran berenang, adalah satu kemahiran yang perlu dipelajari dengan tertib. Maksudnya, ada teknik-tekniknya yang perlu dipelajari. Ia bukanlah sesuatu yang "natural".. dimana, anda masuk-masuk sahaja dalam kolam, terus pandai berenang seperti ikan.
Untuk memudahkan anda mempelajari tentang perkara-perkara asas ini, saya telah hasilkan sebuah ebook bergambar yang disertakan video, tentang teknik-teknik asas berenang.

Kelebihan Berenang
Sememangnya terdapat banyak kelebihan jika anda pandai berenang. Disini, saya senaraikan beberapa kelebihan berenang yang perlu anda ketahui, antaranya:-
  • Berenang merupakan satu aktiviti senaman yang tidak menggunakan kekerasan. Tambahan pula, seluruh badan anda disokong oleh air semasa anda menjalankan aktiviti ini. Kebaikannya, tiada tekanan kuat yang menekan sendi-sendi tulang anda berbanding membuat senaman di atas darat.
  • Semasa anda menjalankan aktiviti renang, hampir keseluruhan otot utama, jantung dan paru-paru anda akan berkerja. Perkara ini boleh membuatkan tubuh badan anda akan merasa lebih segar, ringan dan berstamina setelah anda keluar daripada air.
  • Aktiviti renang dapat membakar kalori tubuh badan anda. Ini kerana, semasa berenang, tubuh badan anda akan merasa lebih berat untuk bergerak di dalam air. Apabila anda berusaha untuk bergerak, tenaga yang diperlukan oleh anda juga tinggi sehingga pergerakan anda itu dapat membakar 24% kalori yang wujud dalam tubuh anda. Disebabkan itulah, kebanyakan doktor di Malaysia menyarankan pesakit obesiti menjalankan aktiviti ini agar mereka dapat menurunkan berat badan yang dimiliki.
  • Aktiviti renang memerlukan anda mengamalkan bentuk postur badan yang betul. Apabila anda berdisplin dalam hal ini, aktiviti ini boleh membina kekuatan dan ketahanan otot-otot badan anda. Disamping itu juga, ia dapat melentur dan menghasilkan tubuh badan yang menarik buat anda.
  • Aktiviti renang mampu memberikan anda ketenangan dan mengurangkan keadaan stress yang wujud dalam diri anda. Apabila anda tenang dan tidak stress, keadaan jantung anda akan menjadi normal. Perkara ini mampu membantu anda dalammengurangkan risiko daripada terkena pelbagai penyakit yang berprofail tinggi seperti sakit jantung.
  • Aktiviti renang adalah senaman dan sukan yang paling sihat dan selamat daripada risiko mendapat kecederaan. Ini kerana, aktiviti ini tidak melibatkan perbuatan yang aggresif seperti bermain permainan di darat. Contohnya: Futsal.
  • Aktiviti renang mampu melahirkan insan yang tenang, berani dan tidak panik semasa menghadapi saat kecemasanketika berada dalam air. Ini kerana, apabila seseorang itu pandai berenang, sudah tentu insan yang berkenaan mampu berfikiran dengan lebih rasional dan tahu apakah tindakan yang perlu diambil bagi menyelesaikan situasi kecemasan yang dihadapi.  
Ya! Itulah kelebihan-kelebihan aktiviti renang. Terdapat banyak lagi kelebihan aktiviti ini sebenarnya yang saya sendiri pun tak dapat bayangkan. Inilah aktiviti senaman yang seharusnya anda pilih supaya anda mendapat kelebihan-kelebihan yang telah saya nyatakan di atas.
Jadi, usah buang masa lagi.. dapatkan ebook ini segara dan mulalah belajar berenang!

Jika anda mendaftar ke kelas renang. Anda akan dapati, isi kandungan ebook ini merangkumi info dari sesi pertama hinggalah kepada sesi yang ke-8 apabila anda belajar berenang di kelas renang tersebut. Ini bermakna, ebook ini bernilai RM160, iaitu bersamaan dengan 8 sesi kelas renang.
Tetapi, tidak! Saya tidak akan meletakkan harga sebegitu pada ebook ini. Saya tidak mahu, harga ebook ini menghalang keinginan anda untuk belajar berenang. Jadi, saya mengambil keputusan untuk meletakkan harga ebook ini pada harga....

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse