Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Sabtu, 11 Jun 2011

SALMIAH DIIKTIRAF WANITA PERTAMA DI DUNIA KENDALI JENTERA PEMBERSIHAN JALAN


Wah...Tahniah kepada Mak Cik Salmiah kita ini kerana telah di iktiraf sebagai Wanita pertama di Dunia yang kendali jentera pembersihan jalan..Tak sangka juga kan.Mak cik salmiah mendapat pengiktirafan dunia dengan kerja yang telah beliau lakukan ini tanpa beliau sedar.Tidak ramai orang yang bekerja berpeluang untuk mendapat pengiktirafan setinggi ini...Mungkin dengan kerja yang ikhlas,berkomitmen serta amanah melayakkan Mak Cik Salmiah untuk menerima pengiktirafan ini..Mungkin kesabaran beliau selama ini mendapat pengiktirafan ..Walau siapa pun kita..kejayaan akan datang jika kita benar-benar yakin dan teus istiqamah dalam melakukan sesuatu perkara.SYABAS buat Mak Cik Salmah kerana telah menerima pengiktirafan ini....Inilah salah satu pengorbanan ibu untuk mencari sumber rezeki dan pendapatan keluarga demi anak-anak...


Berikut adalah berita mengenai perkara ini :-



SHAH ALAM: Kakitangan Alam Flora Sdn Bhd, Salmiah Mat Saad, 49, menerima pengiktirafan daripada syarikat pembekal jentera dan logistik yang berpangkalan di Switzerland, Buchaer-Schorling sebagai pemandu jentera pembersihan jalan wanita pertama di dunia.Ibu kepada lima anak itu berkata, dia amat gembira dan tidak menduga terpilih untuk mendapat pengiktirafan daripada salah sebuah syarikat terkemuka dunia.

"Saya amat terkejut dan tidak sangka menerima pengiktirafan ini. Saya dimaklumkan pada petang Khamis supaya berpakaian kemas bagi menghadiri satu majlis, hari ini."Saya anggap tugas ini sebagai tanggungjawab harian. Syukur... saya akan sentiasa berusaha dengan lebih gigih untuk meningkatkan mutu kerja saya, " katanya pada sidang media di Wisma DRB-Hicom di sini, Jumaat.

Menurut Salmiah, pengiktirafan itu menjadi pembakar semangat kepada dirinya untuk membuktikan bahawa golongan wanita juga mampu menandingi keupayaan lelaki."Perasaan takut terpaksa dibuang jauh-jauh kerana tugas ini menuntut kesabaran, fokus dan kemahiran tinggi. Saya juga tiada masalah untuk melakukan tugas yang rata-ratanya didominasi golongan lelaki," jelasnya.Bagi Salmiah, gender tidak menjadi penghalang kepada dirinya untuk melaksanakan tugas lasak ini dengan sempurna sama seperti rakan sekerja lelaki yang lain.

"Saya percaya golongan wanita juga boleh melakukan kerja lasak. Tiada apa yang mustahil cuma kita perlu berani dan komited terhadap tugas yang diamanahkan," katanya.Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif Alam Flora Sdn Bhd, Mohd Zain Hassan berkata pihaknya dalam perancangan untuk menambah bilangan pemandu jentera pembersihan jalan di kalangan wanita.

"Kita akan beri peluang pekerjaan kepada lebih ramai wanita dalam bidang itu. Baru-baru ini kita telah mengadakan program latihan dan maklum balas yang diterima amat menggalakkan," ujarnya.
Mohd Zain berkata, rancangan terhadap penambahan pekerja itu akan dilakukan demi meningkatkan tahap operasi pembersihan di pusat bandar sekitar Kuala Lumpur dan beberapa bandar lain. Jelas Mohd Zain, syarikat kendaliannya itu mempunyai 10 pemandu jentera pembersihan jalan di sekitar Kuala Lumpur, seorang daripadanya adalah wanita.








Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse