Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Rabu, 25 Ogos 2010

INJAK NAJIS JALUR GEMILANG:PENUNJUK PERASAAN INI BIADAP!!!!

JAKARTA: Kedutaan Besar Malaysia ke Indonesia di sini dilempar najis manusia oleh penunjuk perasaan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) pada satu demonstrasi, petang semalam.
PROTES...penunjuk perasaan memijak bendera Malaysia selepas membaling najis ke dalam kawasan kedutaan, semalam.
PROTES...penunjuk perasaan memijak bendera Malaysia selepas membaling najis ke dalam kawasan kedutaan, semalam.
Seorang daripada 37 penunjuk perasaan itu melemparkan najis ke dalam perkarangan kedutaan melepasi pintu pagar hadapan dan di atas kepala barisan Indonesia yang mengawal ketat di hadapan bangunan itu.

Mereka juga melepaskan najis ke atas bendera Malaysia yang dipijak di atas jalan tempat mereka berkumpul.

Kumpulan itu membawa lima bungkusan najis diletakkan dalam kertas bungkusan makanan, plastik serta kotak polisterin sebagai ‘hadiah’ untuk Duta Besar Malaysia ke Indonesia kerana Malaysia selama ini memberi ‘najis’ lebih kotor kepada Indonesia.

Tiba-tiba, seorang daripada mereka melempar bungkusan najis ke dalam pagar kedutaan dan najis dilepaskan atas bendera Malaysia yang dipijak mereka.

Demonstrasi itu menandakan kemarahan mereka terhadap Malaysia yang didakwa merendahkan maruah Indonesia dalam insiden di perairan Bintan, 13 Ogos lalu apabila polis Malaysia menahan tiga pegawai penguat kuasa Kementerian Kelautan dan Perikanan Indonesia.

PENULIS MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA TINDAKAN  KUMPULAN PENUNJUK PERASAAN INDONESIA INI IAITU BENTENG DEMOKRASI RAKYAT(BENDERA) ATAS SIKAP BIADAP MEREKA MENJATUHKAN MARUAH JALUNG GEMILANG DAN MELEMPARKAN NAJIS KE KEDUTAAN MALAYSIA.PENULIS SEBAGAI MAHASISWA MALAYSIA MELIHAT PERKARA INI SEBAGAI KETERLALUAN DAN BIADAP.KUMPULAN INI HARUS MEMOHON MAAF KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA.KITA MERUPAKAN NEGARA SERUMPUN.JANGAN SESEKALI BERSIKAP BIADAP SEPERTI BINATANG SEPERTI INI.KAMI TUNTUT PERMOHONAN MAAF KUMPULAN INI KEPADA KERAJAAN MALAYSIA DAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA!!!!!!!!









Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse