Pages

Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Khamis, 10 Disember 2009

suatu kelahiran



kelahiran ini suatu penyaksian
kelahiran ini suatu pemberian
kelahiran ini suatu kurniaan
kelahiran ini suatu perubahan
kelahiran ini suatu pembaharuan
kelahiran ini suatu anjakan
kelahiran ini suatu perjanjian
kelahiran ini suatu perhitungan........


kata-kata yang ku tulis dan nukil kan ini merupakan suatu semangat yang akan ku asah dan bakar di dalam diri serta tubuh ku yang sekadar bergelar manusia yang biasa untuk menjadi seorang manusia yang kelahirannya dapat dirasai dan dinanti.


kelahiran insan yang dapat mencorakkan minda dan pemikiran masyarakatnya akan menjadi suatu lambang bahawa insan itu bukan sekadar diciptakan semata-semata tanpa tujuan di atas dunia ini.kelahiran insan itu menjadi suatu lambang dan simbol bahawa kemunculannya bisa merubah segalanya....


empayar kekuasaan juga akan tersebar di merata dengan kemunculan insan ini.jatuhnya kerajaan yang terhebat di dalam sejarah juga kerana hadirnya seorang insan yang boleh menumbangkannya.kelahiran seseorang itu ibarat kain putih yang masih suci..yang mencorakkan kain itu untuk menjadi warna yang lain adalah orang yang berada di sekeliling dan persekitaranya.


lahirnya tokoh-tokoh besar seantero dunia terutama kemunculan RASULLULAH s.a.w yang merubah landskap dunia ini daripada kegelapan dan kejahilan kepada kemajuaan dan cahaya yang bersinar.tokoh-tokoh yang lahir ini membuktikan bahawa mereka mampu menjadi lambang kejayaan dan ketokohan.


Malaysia misalnya yang telah dijajah lebih darida 500 tahun bisa berubah daripada negara yang telah dijajah menjadi negara yang maju setanding dengan negara-negara maju yang lain walaupun baru sahaja 52 tahun merdeka.kemunculan tokoh perdana seperti TUN MAHATHIR MOHAMAD yang telah merubah kotak pemikiran masyarakat dan bangsanya.


hari ini genap umur ku 21 tahun.moga kelahiran ku ini akan dapat menjadi seperti tokoh-tokoh dunia yang telah menjadi penyumbang kepada perubahan sejagat.lahirnya diriku memberikan aku kekuatan untuk terus mencari ilmu dan pengalaman.semoga selepas ini diriku akan terus sabar dan tabah dalam menghadapi segala mehnah dan tribulasi yang menguju diri.


terima kasih kepada sahabat-sahabat yang memberikan ucapan dan doa.semoga kalian akan berjaya juga.terima kasih juga kepada ibu ku yang telah melahirkan diriku ini.pahit dan getir dirimu membawaku di dalam rahim dan perut mu tidak pernah ku lupakan.terima kasih ibu.....

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam satu malaysia!!!!
he3
-dayah-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse

Pengikut