Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Selasa, 20 Oktober 2009

sekadar luahan....

semakin hari...semakin banyak perubahan....
semakin hari..semakin umur ini di mamah kejutan....
semakin hari..semakin kehidupan ini penuh cabaran....
semakin hari....semakin aku matang mengharungi kehidupan....

apakah hari-hari yang ku lalui akan terdapat perbezaan....
atau pun..tetap sama melalui jalan dan denai-denai entah keruan....
cuma....yang aku pasti....perjalanan ini memerlukan pergorbanan....
perjalanan ini memerlukan perjuangan.....

dewasakah aku dengan perubahan....
hebatkah aku meneruskan perjuangan......
sanggupkah aku merentasi haluan dan rintangan....
atau hanya sekadar impian dan angan-angan......

kurnia apakah yang telah aku lakukan.....
darjat apakah yang aku ingin pertaruhkan......
kuasa apakah yang aku idam-idamkan......
dendam apakah yang telah ku simpan......

pertanyaan yang dihembus dengan jawapan....
tetapi...tidak sesekali pernah merasa bosan....
apa yang orang lain katakan.....
apa yang orang lain ejekkan.....
aaahhh...persetankan......
siapa mereka ingin melawan....
sedangkan diri tidak ada haluan.....
sedangkan diri tidak inginkan pembaharuan......

kuluahkan isi hati dan perasaan....
bukan mahukan penghinaan.....
bukan jua puji-pujian......
tetapi hanyalah sekadar pesanan dan buat renungan

(puisi ini di tulis pada 20 oktober jam 2 pagi....di kamar ku..:-)

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse