Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Selasa, 3 Jun 2014

PERGADUHAN DI PASAR IKAN KENINGAU ANTARA PENDUDUK TEMPATAN DAN WARGA ASING!

GAMBAR & VIDEO PERGADUHAN DI PASAR KENINGAU KERANA 4 PEREMPUAN TOLAK AJAKAN MINUM BERSAMA


Tarikh dan Masa Kejadian:


01,06,2014 @ 1730hrs

Mangsa:

1. Pengadu sendiri
Kecederaan/ ditetak dengan menggunakan parang di siku tangan sebelah kiri dan menerima 5 jahitan. Mangsa telah mendapat rawatan di Hospital Keningau sebagai pesakit luar.
2. Analem Tony Bin Malip, L/31 thn, 830421-12-5841, K/sendiri, B/Murut, Alamat KG Mamogun Dalit Sook. Kecederaan di muka terjatuh di jalan raya semasa melarikan diri. Mangsa dirawat sebagsi pesakit luar.
3.Manayon Raw Palanok, L/39thn, 750407-12-5669, K/Sendiri, B/Murut, Alamat KG Binanon Nabawan. Kecederaan di kepala sebelah kiri di atas telinga, akibat ditetak dengan menggunakan parang. Menerima 11 jahitan. Mangsa masih berada di wad dalam keadaan stabil dan dalam pemantauan doktor.
Harta hilang:



1 Mykad pengadu, Kad ATM MyBank/ CIMB Bank, Buku Akaun BSN / Buku akaun ASB dan Lesen memandu semuanya milik pengadu.


Fakta Kes:



Pada 01.06. 2014 jam 2125hrs satu laporan polis telah dibuat oleh pengadu yang mengatakan pada 01.06.2014 jam lbk 1730hrs pengadu bersama saudaranya bernama Analem Tony dan Manayon telah mengalami kecederaan akibat diserang oleh sekumpulan lelaki dalam lingkungan 7 hingga 8 orang dengan menggunakan benda tajam iaitu parang, besi dan kayu. Pengadu bersama dua saudaranya mengalami kecederaan seperti yg dinyatakan di atas. pengadu yang cuba melarikan diri bersama 2 saudaranya telah dikejar dan diserang oleh sekumpulan lelaki tersebut. Semasa pengadu melarikan diri dompetnya telah terjatuh dan barang-barang yang hilang seperti dinyatakan di atas.

Dalam siasatan awal polis, punca kejadian ini adalah disebabkan perselisihan faham di antara salah seorang saudara pengadu dengan salah seorang kumpulan saspek tersebut. Pengadu bersama kumpulanya yang minum minuman keras jenis Tiger di kedai karoake Gracia berdekatan dgn Pasar Umum sejak jam 3.00 petang telah mengajak 4 perempuan untuk minum bersama dengan mereka. Oleh kerana perasaan marah, seorang lelaki (saspek) telah memukul salah satu saudara pengadu iaitu Eddy di luar kedai. Eddy kemudian memberitahu pengadu. Pengadu bersama Analem dan Manayon telah mengejar lelaki tersebut yg melarikan diri ke arah kawasan Pasar Umum. Apabila pengadu dan 2 saudaranya tiba di kawasan Pasar Umum, Pengadu melihat 7 hingga 8 orang lelaki menanti mereka di kawasan tersebut. Pengadu bersama dua rakanya telah melarikan diri, pengadu telah ditetak di tangan, Analem Tomny pula cedera terjatuh ketika cuba melarikan diri manakala Manayon semasa melarikan diri, beliau terjatuh dan masa itulah beliau ditetak di kepala dengan 1 tetakan. Ketiga2 mereka sempat melarikan diri dan di hantar ke hospital oleh pakcik pengadu untuk mendapat rawatan.

KBSJD Keningau bersama AIO kes telah melawat mangsa di hospital keningau. Pengadu menyatakan tiada saksi yang nampak kejadian tersebut. Manakala jenis parang yang digunakan ialah parang memotong daging berwarna silver dan di kawasan Pasar Umum tidak ada penghuni yang menjual pada masa itu. KBSJD bersama AIO kes dan 3 Detektif juga melawat tempat kejadian yang dipandu arah oleh pengadu sendiri.

Di tempat kejadian didapati kawasan tersebut sunyi dan tidak ada kesan titisan darah dan benda tajam, besi atau parang hanya kayu dan selipar yang berselerak di tempat kejadian. KBSJD mengarahkan anggota detektif mengambil gambar di tempat kejadian dan mencari kesan bukti peninggalan suspek. Tiada CCTV dan sekuriti di kawasan pada masa kejadian tersebut.



Tindakan AIO:



1. Melawat mangsa di hospital Keningau

2. Mengambil gambar di tempat kejadian.

3.Melukis rajah kasar

4.Mengesan senjata tajam dan kesan bukti.

5.Merakam percakapan Pengadu

6. Mengarahkan anggota detektif mengesan suspek.

Untuk makluman YDH tuan. Sekian terima kasih.


Video of street fight at Keningau fish market goes viral


A man with a fish skimmer chasing a group of men in the video.
KOTA KINABALU: A video of a street fight allegedly between locals and foreigners in Sabah’s interior Keningau town is causing a stir.

The 23-second video, believed to have been filmed close to the town’s fish market on Sunday, shows a group of men being chased by a person armed with a fish skimmer.

The video also depicts another man lying face down on the ground and being kicked by another individual in the face.

The injured man is then seen lifting his head up for a moment before falling back down to the ground.

The cameraman did not appear to be involved in the fight and might have been hiding from the fracas.


Police confirmed Tuesday that a 34-year-old foreigner had been arrested in connection with the incident that left three men injured.

Keningau district deputy police chief Assist Supt Awang Amit said the fight was sparked when the suspect allegedly got angry with four friends having a drink outside a karaoke centre near the fish market at about 3pm on Sunday.

“Initial reports suggest that the suspect got angry with the group when he saw them with the girls (from the karaoke centre) and hit one of them outside the place,” he said.

The four then chased the man only to encounter a group of armed men waiting near the market not far away, he added.

It is believed that the four men then attempted to flee but were attacked.

ASP Awang said police are looking for the other individuals involved in the incident and believe all of them are working at the market.

One of the victims, identified as 39-year-old Manayon Palanok, who is shown being kicked in the face in the video, is being warded at the Keningau district hospital while the other three received outpatient treatment.







Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse