Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Khamis, 11 Jun 2009

pandangan dan idea......

salam kepada semua...
asri suka melawat blog kawan2 yang suka berblogger ni....macam2 cerita kisah dan pengalaman yang diceritakan.rajin juga mereka menceritakan kisah dan pengalaman mereka.tapi semua perkara yang ditulis dan dikongsi di dalam blog itu dapat memberikan pengajaran dan dapat menghiburkan.bagi asri menulis di blog adalah lebih baik daripada berchatting.kerana melalui penulisan ini anda dapat mengeluarkan buah fikiran dan idea.tetapi asri tidak nafikan juga dalam setiap perkara dan penulisan yang kita buat ada impak positif dan negatifnya.manusia semuanya berbeza dan tidak sama.Allah ciptakan manusia dengan pelbagai ragam dan karenah.ada yang periang dan ada yang pemarah.sebab itu di dalam blog yang asri lawati asri dapati di blog menjadi tempat untuk meluahkan perasaan.ada blog yang sentiasa happening dan juga ada blog yang sentiasa mengutuk dan menanamkan perasaan benci pada orang lain.
kita tidak boleh salahkan mereka,mungkin kerana dengan luahan hati itu mereka dapat menenagkan perasaan mereka.tetapi perkara yang buruk adalah menabur fitnah dan hasutan yang akhirnya menyebabkan kebencian dan dendam.penulisan memainkan peranan yang sangat penting.setiap tulisan yang ditulis adalah hasil idea dan buah fikiran daripada minda kita.orang yang rajin menulis dan membaca dapat mengembangkan pemikiran mereka.
setiap orang bebas dalam menyuarakan pandangan dan idea.tetapi tidak semua idea yang ktia lontarkan boleh diterima dan memuaskan hati orang lain.tetapi perlulah kita hormati kerana kadang-kadang idea itu yang mampu membantu walaupun nampak remeh.
asri mahu belajar banyak perkara,setiap perkara yang dapat memberikan kelebihan dan kekuatan kepada diri asri.asri mahu belajar dari setiap kesalahan dan kesilapan yan asri buat dan lakukAN......semoga ALLAH memberkati diri ini...amin.....

2 ulasan:

chentaMAYA berkata...

chay0k2!

sueanne berkata...

betul3x...
semoga ape yang dikongsi dengan blogger2 dapat meluaskan lagi pemikiran kite dan yang paling penting menambahkan pengetahuan tentang sesuatu yg mungkin kite xtau or kurang tahu..

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse