Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Ahad, 26 Julai 2009

mahasiswakini.......

mahasiswa sentiasa menjadi medan untuk menjayakan agenda serta perubahan kepada masyarakat.pada masa kini mahasiswa dilihat sebagai satu agen yang sangat penting bagi meneruskan delegasi kempimpinan nasional.
mahasiswa seharusnya bijak berfikir dan mengambil peluang melalui pendekatan baru yang di bawa oleh kerajaan.mahasiswa sepatutnya menjadi tulang belakang kerajaan dalam memberi pemahaman kepada seluruh masyarakat.
mahasiswa yang hebat dan di pandang tinggi ialah mahasiswa yang sentiasa turun ke lapangan masyarakat dan menyedari denyut nadi masyarakat.mahasiswa bukan semata-mata ingin mengejar segulung ijazah semata-mata kerana sijil itu tidak berharga jika mahasiswa terus menjadi bisu mengenai isu kemasyarakatan dan semasa.
mahasiswa yang lahir dan bergraduan daripada universiti bukan semata-mata perlu bekerja untuk kepentingan diri sendiri,tetapi juga untuk kepentingan masyarakat.
mahasiswa kini dilihat lebih cenderung menentang pihak kerajaan walhal segala kemudahan dan frasarana telah diberikan oleh pihak kerajaan sebagai satu kesenangan untuk pelajar.isu-isu yang ringan sentiasa dipebesar dan dipolitikkan sehingga kerajaan tidak memandang isu itu sebagai isu yang harus diberikan perhatian kerana telah dipolitikkan oleh pihak-pihak tertentu.
mahasiswa seharusnya menjadi check and balance itu perlu dilihat lebih terbuka dan tidak menyebelahi pihak tertentu semata-mata.
mahasiswa seharusnya bersatu hati jiwa dan tenaga di dalam kampus tempat mereka belajar untuk menjadikan kesatuan mahasiswa itu sebagai ikatan kekuatan yang bakal merubah landskap dan iklim dunia.kerana mahasiswa adalah pemimpin masa depan,jika dilihat fenomena yang di bawa oleh mahasiswa di masa sekarang menampakkan corak kempimpinan negara di masa akan datang.....

Tiada ulasan:

CARI ITEM PILIHAN ANDA DI SINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse