Pages

Selamat datang ke blog Smart Generation kami menyediakan pelbagai jenis barangan untuk anda pilih dengan harga berpatutan! kepuasan anda keutamaan kami!.Jangan lupa untuk follow blog ini ok..:-)..SMART GENERATION MENGUCAPKAN TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN ANDA.

Khamis, 29 Januari 2015

TIPS DAN NASIHAT KEWANGAN BAGI MEREKA YANG BEKERJA MAKAN GAJI!

ADAKAH seronok bila kita mendapat gaji ketika hujung bulan? Mestilah seronok, kerja 20-24 hari sebulan then sehari dapat gaji! Tapi, persoalannya adakah keseronokan itu mampu berpanjangan hingga selepas kita bersara? Jika panjang umur.

Masa saya kerja dulu-dulu pun, seronok bila dapat gaji apatah lagi selepas “kekeringan wang” lebih separuh bulan. Tapi, dapat sahaja gaji yang sehari itu, masuk pagi duit dalam account, bila petang atau paling lewat esoknya, insya-ALLAH dah “game over” bayar hutang. Itu pun ada lagi belum selesai.

Itu tahun 1995-97. Gaji RM1,500. Bekerja di firma stockbroking.

Hari ini saya nak tanya soalan-soalan penting ini:-

• Adakah anda rasa nilai wang anda semakin bagus?

• Adakah anda rasa kuasa membeli duit anda semakin tinggi?

• Adakah anda rasa dengan pendapatan dari gaji semata-mata adalah cukup untuk bersara dengan semakin sihat dan tenang (Jika panjang umur)?

Ramai hari ini seronok kerana masih ada gaji kan. Siapa tidak?

Cuma tidak ramai yang mempunyai pelan kewangan dan pelaburan yang bagus dan teratur untuk mereka lebih bersedia samada untuk bertahan di dalam ekonomi hari ini atau untuk persaraan mereka. Tidak kisahlah anda bekerja atau berniaga. Sebenarnya peluang untuk setiap daripada anda hidup dalam keadaan kewangan yang tertekan adalah tinggi.

Gaji anda sama ada rendah atau sederhana pasti akan terkesan dengan kos sara hidup semakin meningkat. Hutang yang tidak putus-putus dan makin banyak tertunggak.

• Kos sara hidup meningkat.

• Kos membesarkan anak-anak meningkat.

• Harga hartanah/ rumah yang meningkat walaupun rumah kos rendah.

• Kos bahan binaan juga semakin meningkat.

• Kos pendidikan semakin mahal sedangkan tahap gaji kelayakan yang tinggi pun semakin rendah.

• Kos perubatan meningkat.

Dalam banyak-banyak kos di atas, cuba bayangkan satu daripadanya, sebagai contoh kos perubatan yang hari ini sudah meningkat ke tahap yang luar biasa 20-30 tahun lagi. Waktu itu, kita yang hari ini umur dalam lingkungan 30-40an akan berumur di antara 50-70an.

Adakah kos tersebut masih sama dengan hari ini. Jangan sampai tahap, hari ini kita guna kesihatan untuk mengejar kewangan, malangnya kewangan tersebut tak mampu nak beli kembali kesihatan ketika kita di ambang usia suatu hari nanti.

Sebab itu saya tertarik dengan amaran yang tertulis di sebuah billboard di Jakarta yang menyebut: “Jika anda tidak ada duit, anda perlu pastikan anda tidak sakit.”

Sesiapa yang ada terbaca berita semalam, 88% pekerja bimbang tak cukup duit bila bersara.


Jangan fikir pasal orang lain. Lihat dalam-dalam ke dalam diri kita hari ini. Adakah kita juga tergolong di kalangan 88 peratus tersebut? Masalah itu tidak akan selesai sehingga kita belajar dan bertindak mencari jalan selesaikannya.

Apa “jalan” yang ada? Kerana jika teruskan meminjam bukanlah pilihan yang terbaik, jangka pendek, OK tetapi lama-kelamaan beban hutang kita akan sesak ke kepala.

Sebagai respon pada berita semalam, ada 8 cadangan yang saya ingin berikan:-

1. Jika anda bekerja, tambah baik diri supaya dinaikkan gaji. Sama ada sambung belajar secara part-time sambil bekerja. Faktor kelulusan banyak mempengaruhi gaji seseorang di banyak syarikat atau sektor kerajaan.

2. Tukar kerja yang lebih tinggi gajinya, cuma masalah ini hanya berbentuk strategi jangka pendek atau tambah baik ilmu atau kemahiran diri untuk melayakkan diri mendapatkan gaji yang lebih tinggi.

3. Berniaga atau membuat pelaburan sama ada secara sepenuh masa atau sampingan. Cuma jangan mula dengan modal yang besar serta mestilah sedia untuk belajar ilmu berniaga dan melabur sama ada melalui membaca buku yang bagus atau hadir seminar yang terbukti melahirkan ramai yang berjaya.

4. Yang paling penting adalah belajar uruskan duit kerana duit sikit boleh jadi banyak jika diurus dengan baik. Begitu juga sebaliknya, banyak boleh jadi sedikit atau habis jika tidak pandai uruskan.

5. Tahan nafsu. Stop belanja makan di luar. Kurangkan window shopping. Kurangkan ke tempat yang mampu “menggalakkan” kita berbelanja mengikut “nafsu”. Kurangkan kos, kurangkan kos dan kurangkan kos.

6. Simpan duit, simpan duit dan simpan duit.  Ini nasihat yang paling asas sebelum anda ada ilmu “memberanakkan” duit. Walaupun belum tahu berniaga atau melabur, anda mesti simpan sedikit duit secara berdisiplin. Set sasaran atau target berapa anda mesti simpan setiap bulan dan duit itu TIDAK BOLEH digunakan langsung melainkan bila ada ilmu pelaburan.

7. Jangan sertai skim cepat kaya atau meminjam untuk masuk skim cepat kaya. Berhati-hati dengan pelbagai skim yang boleh “menghilangkan” duit anda apatah lagi jika ianya di senarai hitam oleh Bank Negara.

8.  Sedekah sedikit. Sebab sedekah telah terbukti memberikan keberkatan kepada rezeki kita. Cuba mulakan dengan jumlah yang paling kecil yang kita mampu dan lakukan secara konsisten. Anda akan merasai keberkatannya nanti.

Semua orang ingin ubah hidup tetapi ramai orang tidak mahu ubah sikap serta belajar.

Sudah masanya untuk anda berfikir tentang masa depan dan bagaimana mengatur serta meningkatkan kewangan anda secara serius.

DR AZIZAN OSMAN

Azizan Osman merupakan penulis buku dan merupakan Pengasas & Pengerusi Eksekutif Syarikat Kumpulan Richworks International yang mempunyai perniagaan dan pelaburan di dalam lebih 27 buah syarikat. Beliau juga merupakan Pengasas Koperasi Permodalan Usahawan Selangor Berhad dan telah membantu lebih 600,000 orang melalui seminar-seminar keusahawanan.

Isnin, 19 Januari 2015

BIODATA KUMPULAN CALIPH BUSKER : PERSEMBAHAN TERBAIK AJL 29

Biodata Caliph Buskers penyanyi lagu Romantika yang dipopularkan oleh Kumpulan Mojo. Meskipun kumpulan Caliph Buskers terdiri daripada golongan yang cacat dari segi penglihatan, namun persembahan mantap oleh vokalis Azmi Saat memang tidak boleh disangkal lagi. Bagi yang tidak tahu, kumpulan Mojo sebenarnya adalah terdiri daripada Aweera selaku vokalis utama, Edry KRU sebagai pemain synthesizer, Denny selaku gitaris dan Johar sebagai pemain drum. Namun kontroversi Aweera vokalis Mojo dengan Ketua Kumpulan Mojo iaitu Edry telah menyebabkan Aweera disingkirkan dari kumpulan Mojo. Justeru, Edry KRU telah memutuskan untuk mengambil kumpulan Caliph Buskers untuk bekerjasama dengan Kumpulan Mojo. Apapun, tahniah kepada kumpulan Caliph Buskers dan Mojo kerana telah berjaya merangkul gelaran persembahan terbaik AJL 29.


Biodata Caliph Buskers Vokalis Lagu Romantika Cinta Kumpulan Mojo AJL29

Nama Ketua Vokalis: Azmi Saat

Asal: Johor Baharu

Pekerjaan: Vokalis Caliph Buskers dan penyanyi jalanan

Status: OKU (Kurang Penglihatan)

Lokasi: Bukit Bintang Kuala Lumpur

Kumpulan: Caliph Buskers

Punca Sertai Kumpulan Mojo: Ketua Kumpulan Mojo iaitu Edry KRU telah menyingkirkan Aweera (Vokalis Mojo) kerana masalah peribadi dan mengambil Azmi Saat dari vokalis Caliph Buskers.

Video Persembahan Caliph Buskers AJL 29 Pada 18 Januari 2015


Memilih lokasi yang dianggap cukup strategik, di hadapan pusat membeli belah SOGO, di Jalan Tunku Abdul Rahman, Kuala Lumpur, kumpulan yang menggelarkan diri mereka Caliph Buskers merupakan kumpulan muzik jalanan terdiri daripada enam anggota.

Bagaimanapun ketika ditemui baru-baru ini, mereka hanya berempat kerana dua anggota tidak dapat hadir kerana mereka ada kerja tetap.

Apa yang istimewa mengenai kumpulan ini, mereka adalah golongan orang kurang upaya (OKU) cacat penglihatan, yang masing-masing berkebolehan bermain alat muzik dan memiliki suara merdu.

Menegaskan sekali lagi bahawa mereka bukan peminta sedekah, Fendy Alun, selaku jurucakap kumpulan menjelaskan, mereka hanya mencari sesuap nasi dengan rezeki yang halal.

Menyifatkan suara yang dimiliki sebagai anugerah Maha Esa, sememangnya masing-masing mempunyi bakat dan mampu menyanyi dengan begitu baik.

“Kami tidak pernah menghadiri mana-mana kelas vokal atau kelas muzik. Anggap sahaja bakat yang ada ini anugerah tuhan yang tidak ternilai buat diri kami yang ada kekurangan.

“Alhamdulillah, dengan bakat bermain muzik ini membuatkan kami mampu berdikari dengan melakukan kerja tanpa menunggu bantuan atau bergantung pada orang lain.

“Secara tidak langsung usaha kami ini akan mengubah persepsi orang ramai yang beranggapan OKU seperti kami hanya tahu meminta sedekah untuk kelangsungan hidup,” ujarnya ketika ditemui baru-baru ini.

Mengulas lebih lanjut mengenai hal tersebut, Fendy berkata, apa yang mereka lakukan hari ini boleh dianggap sebagai satu kerjaya, kerana di luar negara busker (penyanyi jalanan) dikategorikan sebagai satu pekerjaan.

Bekerja enam hari seminggu dari Sabtu hingga Khamis, manakala Jumaat hari rehat , Fendy, berkata, biasanya mereka hanya menghiburkan orang ramai selama tiga jam bermula pukul 12 tengah hari.

Dalam tempoh itu, kumpulan tersebut mampu meraih pendapatan antara RM50 hingga RM60.

“Walaupun cuma tiga jam, tapi kami mampu menyanyi lebih 30 lagu yang kebanyakan lagu popular masa kini,” katanya sambil memberitahu Caliph Buskers baru ditubuhkan setahun lalu.

Mengenali antara satu sama lain, Caliph Buskers terdiri daripada Fendy, 24; Mohd. Zaki Ismail, 36; Nirwan Zainal Abidin, 26; Khairul Azmi Saad, 28; Nor Nadira Rubiana, 24; dan Syahzmeen Abdul Rahman, 24.

Bukan hanya mampu bermain alat muzik dengan baik, kesemua ahli kumpulan Caliph Buskers juga memiliki suara yang merdu.

Lengkap sebagaimana sebuah kumpulan muzik biasa, Caliph Buskers mempunyai penyanyi utama, pemain gitar pertama dan kedua, pemain gitar bass, dan pemain temborin.

Fendy berkata, kesemua ahlinya bukanlah pemuzik jalanan sepenuh masa kerana dua daripada mereka bermain muzik secara sambilan.

Apabila ditanya kenapa hanya bekerja tiga jam sehari, Fendy menjelaskan, ini kerana bagi memberi peluang kepada orang atau kumpulan lain untuk mencari rezeki di tempat yang sama.

Jadi tidak hairanlah sekiranya berkunjung ke SOGO atau melintas di hadapannya, orang ramai akan terserempak dengan pemuzik-pemuzik jalanan yang berbeza-beza bagi mencari rezeki dengan menghiburkan pengunjung yang ada di situ.

Ramai juga yang mungkin tertanya-tanya kehadiran mereka saban hari mencari rezeki bersebelahan dengan khemah Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur (DBKL), tidakkah dikenakan denda atau dihalau?

Untuk pengetahuan, setiap mereka yang bergelar seniman jalanan sebenarnya telah mempunyai permit yang diperoleh dari pihak berkuasa tempatan tersebut.

Oleh yang demikian, mereka bebas untuk mencari rezeki sepanjang kaki lima di mana-mana sahaja asalkan berada dalam sekitar Kuala Lumpur.

 



Lagi Gambar Caliph Buskers Penyanyi “Istimewa”




Sabtu, 17 Januari 2015

PROMOSI KATIL MANDIAN BAYI (BABY BATHER) DENGAN HARGA TERENDAH!







BERMINAT UNTUK DAPATKAN DENGAN HARGA TERENDAH! SMS / WHATSAPP / TELEGRAM/WECHAT  - 013-3041806
RM 80 SAHAJA TERMASUK POS! 

YA...RM 80 SAHAJA TERMASUK POS! 

CARA PEMBAYARAN :-

PEMBAYARAN BOLEH DI BUAT MELALUI MAYBANK ATAU CIMB BANK

CIMB-NO AKAUN 03110019562528 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

MAYBANK-NO AKAUN 164593084919 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT BARANG AKAN TERUS DI HANTAR PADA HARI BEKERJA...

SMS : NAMA / ALAMAT PENGHANTARAN/ DAN BUKTI TRANSAKSI KE NOMBOR 013-3041806

RM 80

ADD POSTAGE
RM 10 SABAH / SARAWAK

UNTUK TEMPAHAN SILA TAIP
>> BABY BATHER<<

**********************
UNTUK TINDAKAN LEBIH PANTAS, WHATSAPP / SMS 013-3041806

GOODS SOLD ARE NOT RETURNABLE, REFUNDABLE & EXCHANGEABLE



Summer Infant Mother's Touch Deluxe Baby Bather
Highlight:
  • Excellent baby bath support
  • Supports baby for safe and easy bathing
  • New with box and instruction leaflet
  • 3 positions for differing levels of recline
  • Can be used in bath tube or undivided kitchen sink
  • Folds for easy storage of travel
  • Includes deluxe head support
  • Soft fabric sling conforms to your baby
  • Can be used in both tub 
  • Measurement: approximately 59cm x 33cm
  • Suitable for infant up to 2 years old

PROMOSI POPS A DENT AS SEEN ON TV ( ALAT BAIKI KERETA KEMIK) DENGANHARGA TERENDAH DI MALAYSIA!


POPS A DENT ~ BAIKI KEMEK KERETA ANDA SENDIRI DENGAN ALAT KHAS

KERETA ANDA KEMEK?
KEMEK SIKIT JE ...NAK MINTA BENGKEL URUSKAN HARGANYA TERLALU MAHAL?

JANGAN BIMBANG, SEKARANG ANDA BOLEH BAIKI KEMEK KERETA ANDA SENDIRI DENGAN MENGGUNAKAN PERALATAN KHAS INI
KEMEK BESAR ATAU KECIK SEMUANYA BOLEH DIBAIKI OLEH ANDA SENDIRI!


BERMINAT UNTUK DAPATKAN DENGAN HARGA TERENDAH! SMS / WHATSAPP / TELEGRAM/WECHAT  - 013-3041806
RM 40 SAHAJA TERMASUK POS! 

YA...RM 40 SAHAJA TERMASUK POS! 

CARA PEMBAYARAN :-

PEMBAYARAN BOLEH DI BUAT MELALUI MAYBANK ATAU CIMB BANK

CIMB-NO AKAUN 03110019562528 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

MAYBANK-NO AKAUN 164593084919 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT BARANG AKAN TERUS DI HANTAR PADA HARI BEKERJA...

SMS : NAMA / ALAMAT PENGHANTARAN/ DAN BUKTI TRANSAKSI KE NOMBOR 013-3041806

RM 40

ADD POSTAGE
RM 10 SABAH / SARAWAK

UNTUK TEMPAHAN SILA TAIP
>> POPS A DENT<<

**********************
UNTUK TINDAKAN LEBIH PANTAS, WHATSAPP / SMS 013-3041806

GOODS SOLD ARE NOT RETURNABLE, REFUNDABLE & EXCHANGEABLE


Hanya tiga langkah mudah untuk membaikpulih kemek pada mana-mana bahagian kereta anda. Pops-A-Dent menjimatkan masa dan alternatif yang menjimatkan untuk pembaikan professional kemek/penyok. Reka bentuk jambatan melengkungnya tidak akan menambah kecacatan pada kemek/penyok kereta seperti produk membaiki kemek yang lain! Jaminan membaikpulih kemek/penyok  secara kemas, tanpa sisa melekit yang tertinggal.

Spesifikasi:
• Ukuran Produk: 8.1 x 8 x 3.8 inci
• Sesuai Untuk: Semua Kenderaan

Ciri-ciri:
• Ciri Paten unik reka bentuk jambatan lengkung menghalang  kerosakan baharu. Tidak seperti paten lain yang menambah kemek/penyok pada permukaan kereta.
• Reka bentuk jambatan melengkung yang memilikki ciri renggang-dan-tarik yang membolehkan kuasa tarikan maksimum yang fleksible.
• Produk ini menjamin menghilangkan kemek dengan kemas , tanpa sisa melekit tertinggal pada kereta
• Mudah menghilangkan kemek/penyok dari hujan batu, pintu kereta, kereta sorong membeli-belah dan banyak lagi tanpa merosakkan permukaan kereta anda.



Product information

Do you have dings and dents on your car?
Enter Pops-A-Dent! It's really simple to use, in three easy steps and Pops-A-Dent removes dents from hail, other car doors, and more.  
It does all this and doesn't damage the surface of your vehicles.
Pops-A-Dent saves you money and is much better than having time-consuming repairs done.
It has been invented and utilized by professional auto-body experts.
Unique patent-pending arched bridge design eliminates the chance for additional damage to the surface of your car.
Without the arched bridge design the car could actually be damaged more.
Patent-pending adhesive system design promotes dent removal without the messy, sticky residue other systems are known to leave behind.
Repairs dents in almost any place on any vehicle.
Features:
  • Glue gun
  • Glue sticks
  • 3 sizes of dent removal stems
  • Knockdown tool
  • Complete instructions included
Stop wasting money on expensive repairs at the dealership or neighborhood auto body shop! Get Pops-A-Dent today!!!

Selasa, 13 Januari 2015

BERANI BEHENTI KERJA DAN TINGGALKAN GAJI PULUHAN RIBU UNTUK KEBEBASAN KEWANGAN!

Nota Editor: Artikel ini diterbitkan selepas penulis membaca kisah kejayaan lelaki ini dalam bidang Takaful di Facebook baru-baru ini. Jadi penulis mahu kisah lanjut melalui perbualan ringkas atas kejayaan beliau bagaimana beliau bermula supaya menjadi inspirasi kepada orang ramai. 


Bekerja sebagai Eksekutif kanan di syarikat minyak dan gas paling terkenal di Malaysia, syarikat Petronas dengan suasana pejabat di Menara Berkembar yang berprestij dan serba selesa, sudah pasti menjadi impian kebanyakan insan di kota metropolitan. Ribuan graduan saban masa menghantar permohonan kerja, juga tidak ketinggalan pegawai eksekutif, jurutera, akauntan dan segala macam latar kerja dari syarikat dan industri lain ikut serta menghantar cv demi merebut tempat di syarikat kebanggaan Malaysia ini.

Namun itu semua tidak menghalang bekas penjawat kanan Carigali Sdn Bhd (anak syarikat induk Petronas), Firdaus Ahmad untuk melakukan perkara yang hampir tidak pernah dilakukan oleh mana mana penjawat kanan di syarikat tersebut, yakni meninggalkan kerja yang menjadi rebutan ramai, untuk sebuah perniagaan yang dianggap sebagai pilihan terakhir bagi sesiapa yang saja yang mendengar, iaitu menjadi seorang ejen Takaful sepenuh masa.

Memiliki kerjaya yang dipandang hebat oleh keluarga dan masyarakat, tidak sekali kali pernah mengaburi cita cita beliau yang hanya mahukan satu perkara, ‘kelapangan masa’ (rujuk kembali tajuk artikel).

“Bekerja dengan syarikat yang bereputasi tinggi seperti Petronas sangat mencabar. Ditambah dengan jawatan eksekutif kanan operasi logistik yang saya pikul, memerlukan saya banyak ‘travel’ samada dalam atau luar negara. Hari ni saya di Kerteh, esok saya di Singapore dan lusa saya mungkin perlu berada di Dubai, Tokyo atau Mumbai, begitulah kitaran kerja saban hari”.

Firdaus juga menambah rutin hariannya selama lapan tahun lebih yang terpaksa berulang alik pergi kerja dari Tanjung Malim ke KLCC turut menjadi menjadi faktor untuk beliau beralih kerjaya. Selama lapan tahun lebih beliau keluar rumah jam 6 pagi, dan sampai semula ke rumah jam 9 atau 10 malam, suatu rutin yang tak tergamak diteruskan buat selama lamanya.

“Keluar rumah gelap, balik rumah pun gelap. Kadang kadang bila sampai rumah anak anak pun dah tidur. Saya akui bukan saya seorang berhadapan isu begini, hampir semua yang bergelar pekerja makan gaji, terutamanya yang bekerja di ibu kota, turut berhadapan situasi yang sama, keluar gelap balik pun gelap. Namun itu tidak menghalang untuk saya terus mencari jalan keluar, dan satu satunya cara tidak lain mestilah dengan melalui jalan perniagaan sendiri. Persoalannya ketika itu, nak meniaga apa? Kerja hari hari ni pun tak menang tangan,nak berniaga masa bila pulak?. “

Pertengahan 2011 merupakan titik permulaan beliau dalam bidang Takaful. Setelah diperkenalkan oleh seorang sahabat, tanpa banyak berfikir beliau terus lakukan secara sambilan. Inilah sifat yang perlu kita tanam, tidak perlu toleh ke belakang. Buat keputusan dan jalan terus!

“Motivasi saya mudah. Turunkan ego. Buat je lah Takaful ni pelan pelan. Tengahari jumpa orang, malam jumpa orang, Sabtu Ahad pun jumpa orang. Senang cerita jumpa orang jelah kerjanya. Mula-mula memang rasa tak best. Yelah, kita ni kerja Petronas, tiba tiba buat part time jadi ejen Takaful pulak, orang dengar pun pelik. Tapi saya teruskan juga. Sebab matlamat akhir, saya mesti tinggalkan kerja keluar gelap balik gelap macam ni, saya mesti kawal masa saya, kawal jadual, dan kawal hidup saya secara menyeluruh, bukan hidup yang berpaksa paksaan begini. Saya mahukan masa dengan anak anak. Hantar mereka ke sekolah, makan tengahari dengan mereka, rileks dan ada masa untuk aktiviti aktiviti yang saya minat dan suka”.

Pertengahan 2013, Firdaus Ahmad dengan rasmi meletakkan jawatan di Petronas untuk berkecimpung dalam perniagaan Takaful sepenuh masa.

“Banyak perkara yang saya mahu buktikan kepada orang ramai;

Pertama, saya mahu buktikan yang kalau kita mahukan sesuatu, tiada apa yang boleh menghalang kita untuk mencapainya.

Kedua, saya mahu buktikan yang kerjaya sebagus mana sekalipun, kalau kualiti masa kita dengan keluarga tidak menentu, maka itu tidak akan membawa kita kemana mana.

Ketiga, saya mahu buktikan, perniagaan yang dipandang remeh seperti menjadi ejen Takaful ini, kalau dibuat dengan bersungguh-sungguh, tidak mustahil boleh mengubah nasib dari kehidupan biasa kepada kehidupan yang senang lenang dan kaya raya. Dan yang terakhir, saya mahu jadikan Takaful ini sebagai suatu perkara yang cool, hype, sempoi dan dekat dihati orang muda”

Berusaha, bersungguh-sungguh, fokus, dan ‘determined’ dalam melakukan kerja kerja Takaful, pastinya membuahkan hasil. Firdaus Ahmad bermula dengan pencapaian sebagai ‘Star Club Wealth Planner 2011’, kemudian mencapai kedudukan ‘Senior Wealth Planner 2012’, sebelum membuktikan dirinya sebagai ahli Takaful paling berjaya dengan kedudukan ‘Premiere Wealth Planner 2013’, yang membawa dirinya ke kedudukan ejen Takaful nombor 1 di Malaysia. Pencapaian cemerlang ini diteruskan dan terbukti pada tahun 2014, beliau sekali lagi dinobat sebagai ejen Takaful nombor 1 di Malaysia buat kali kedua berturut turut. Disamping berjaya menggondol anugerah MDRT, yakni antara anugerah tertinggi dalam industri Insuran dan Takaful.

Ditanya tentang perancangan 2015, beliau mahu kerahkan tenaga untuk melatih dan mendidik lebih ramai orang yang mahu berjinak jinak dalam bidang Takaful. Tidak ada yang lebih penting dari melahirkan 100 atau 1000 ejen Takaful, supaya kefahaman dan kepentingan Takaful dapat disemarakkan secara lebih komited dan efisyen ke seluruh masyarakat. Pendidikan Takaful merupakan aspek paling utama yang mesti difahami oleh kebanyakan orang, dan tugas itu terletak atas bahu ejen ejen. Mendidik, bukan menjual, kerana perlindungan Takaful mesti bermula dengan didikan, bukan jualan.


Fakta yang perlu anda tahu:

Mengikut kajian statistik insuran takaful, setakat tahun 2014, rakyat Malaysia yang dilindungi dengan insuran takaful tidak lebih dari 15%. Dengan jumlah ejen sedia ada, matlamat untuk member perlindungan takaful sekurang kurangnya ke tahap 30%, sukar untuk dicapai. Secara purata, industri memerlukan kurang lebih 3000 hingga 5000 ejen ejen baru yang aktif untuk menguruselia peningkatan pemilikan polisi perlindungan.


Merujuk kepada fakta di atas, “Tidak mungkin saya seorang boleh melakukan kerja 3000 orang. Jadi, jalan paling efektif adalah dengan melatih dan melahirkan ejen ejen baru yang bermotivasi dan mahu mengubah haluan kerjaya, lalu mereka pula akan melatih dan mendidik pula ribuan ejen ejen lain untuk meneruskan legasi Takaful ini. Tidak kira samada mereka ini asalnya penjual burger, atau pengurus syarikat, asalkan mereka mahu mengubah nasib dan mahu bebas mengawal jadual hidup, saya alu alukan”.


Ketika ditanya berapakah gaji Petronas ketika beliau berhenti kerja; Firdaus Ahmad, atau lebih dikenali di Facebook dengan nama Takafulman, menjawab dengan sinis;

“Taklah banyak mana… Adalah dalam 5 angka punya gaji semasa saya kat Petronas dulu… Mudah cerita adalah dalam RM15,000 +- (termasuk bonus) untuk sebulan.”

Firdaus Ahmad juga ada menceritakan kisah ulang-alik beliau antara Tanjung Malim – KLCC dalam buku tulisan beliau yang bertajuk Dari Tanjung Malim ke KLCC,Dari KLCC ke Tanjung Malim dan Proletar Dua Menara.

Kita semua boleh memilih jalan kebebasan yang kita mahukan. Ada yang bergerak cara begini, dan ada juga yang bergerak cara begitu. Asalkan matlamat yang diinginkan dapat dicapai. Mungkin anda juga mahu jadi seperti Firdaus Ahmad, tapi yang tu kena hubungi beliau sendiri secara terus di Facebook.

Sumber  The Vocket 

Ahad, 11 Januari 2015

PROMOSI KEBAB MAKER HOME MACHINES (BUAT KEBAB HANYA DI RUMAH)



BERMINAT UNTUK DAPATKAN DENGAN HARGA TERENDAH! SMS / WHATSAPP / TELEGRAM/WECHAT  - 013-3041806

RM 150 SAHAJA TERMASUK POS! 


YA...RM 150 SAHAJA TERMASUK POS! 


CARA PEMBAYARAN :-

PEMBAYARAN BOLEH DI BUAT MELALUI MAYBANK ATAU CIMB BANK

CIMB-NO AKAUN 03110019562528 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

MAYBANK-NO AKAUN 164593084919 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT BARANG AKAN TERUS DI HANTAR PADA HARI BEKERJA...

SMS : NAMA / ALAMAT PENGHANTARAN/ DAN BUKTI TRANSAKSI KE NOMBOR 013-3041806

RM 150

ADD POSTAGE
RM 10 SABAH / SARAWAK

UNTUK TEMPAHAN SILA TAIP
>> KEBAB HOME MACHINE<<

**********************
UNTUK TINDAKAN LEBIH PANTAS, WHATSAPP / SMS 013-3041806

GOODS SOLD ARE NOT RETURNABLE, REFUNDABLE & EXCHANGEABLE


A new invention has arrived to make delicious Kofteh or Persian Kobideh or Seekh Kebabs. It's very fast and hygienic. After a lot of research we found that most people struggle to put meat on the skewers and the result would be a disastrous barbeque experience!
 
You do not need to be a skilled chef to make fantastic kebabs every time with the Kebab Makeer - This machine does it all for you!
 
This 'patent-pending' home-use quick kebab maker makes kebab making easy, fast and hygienic - producing fantastic, perfect kofteh, kobedeh or seekh kebabs every time. With easy to clean parts, full instructions and a surprisingly large capacity, the Quick Kebab Maker is perfect for domestic kitchen use. There's no skill required and you do not need to be a professional chef to use the Quick Kebab Master!
 
1. Power: 1000W
2. Use to BBQ, make your food delicious and sweet-smelling. 
3. Silver part is all aluminum, black is  plastic part. 
4. The middle axes and five pins can rotate.    a Cover can cover, avoid splash out grease spots.    
5. Easy to clear, after you clear easy to assemble.  
6. Convenient and easy to make your dinner colorful in just 15 mins. 
7. String what ever you want to eat on the axes and pins,plug it then do whateaver you want after about 15 mins
 

Isnin, 5 Januari 2015

PROMOSI WHITELIGHT ( PEMUTIH GIGI) AS SEEN ON TV DENGAN CARA TERPANTAS!




WHITELIGHT - PEMUTIH GIGI

SALAH 1 ALTERNATIF TERMURAH UNTUK MEMUDARKAN KEKUNINGAN WARNA GIGI ANDA AKIBAT PEMAKANAN ATAU PUN MEROKOK. KESANNYA BERGANTUNG PADA PENGGUNAAN DAN TAHAP KEKUNINGAN GIGI SESEORANG. YANG PENTING MESTI RAJIN PAKAI. PALING KURANG 2 x SEHARI.

P/S
JANGAN EXPECT KESAN PENGGUNAAN WHITELIGHT INI SERUPA DENGAN RAWATAN KLINIK2 GIGI YG MAHAL KAT LUAR SANA OK. YG NI CUMA ALTERNATIF MAMPU MILIK YG KESANNYA CUMA MEMUDARKAN SEDIKIT KEKUNINGAN PADA WARNA GIGI ANDA

BAHAN2 CAMPURAN
Glycerin, carbamide peroxide, aqua, hydrogen peroxide, providone, silica, carborner, sodium hydroxide, natural flavor, sodium saccharin, edta, phthalocyanine green.

( Bahan2 ni semua ade dlm lambakan produk pemutih gigi dipasaran luar, da tentu halal & terbukti secara klinikal )

- Gosok gigi dahulu seperti biasa anda membersihkan gigi setiap hari
- Kemudian letakkn @ campurkn kedua2 gel pemutih gigi pada getah pemegang " DENTAL TRAY ". tak perlu banyak, sedikit shj sudah mencukupi
- Sarungkn kedua2 getah pemegang pada gigi " macam pakai gigi palsu tu "
- Kemudian letakkn transmitter didepan gigi. Pastikn tombol transmitter dibahagian atas. Tekan tombol & lampu akn menyala. Biarkn 10 / 15 mnt
- Tunggu dlm 5 mnt selepas penggunaan,kemudian baru berkumur
- Unt 1 minggu permulaan rawatan, elakkan minuman berkafein teh / kopi minuman panas & berais
- untuk sesetengah pengguna, mula2 pakai nanti akn ada rasa nyilu kat gigi sbb kita on transmitter LED tu - bole pakai 2 ~ 3 x sehari
- jangkaan penggunaan setiap 1 set boleh pakai sehingga 10 x - mengikut penggunaan juga.
- nak nmpk lagi cepat feedback, pkai sebelum tidur. Kumur2, terus tido. if nk minum, minum air suam

Shipping Weight : 130 gm

**********************


BERMINAT UNTUK DAPATKAN DENGAN HARGA TERENDAH! SMS / WHATSAPP / TELEGRAM/WECHAT  - 013-3041806

RM 30 SAHAJA TERMASUK POS! 


YA...RM 30 SAHAJA TERMASUK POS! 


CARA PEMBAYARAN :-

PEMBAYARAN BOLEH DI BUAT MELALUI MAYBANK ATAU CIMB BANK

CIMB-NO AKAUN 03110019562528 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

MAYBANK-NO AKAUN 164593084919 (MOHD ASRI ZULKIFLI)

SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT BARANG AKAN TERUS DI HANTAR PADA HARI BEKERJA...

SMS : NAMA / ALAMAT PENGHANTARAN/ DAN BUKTI TRANSAKSI KE NOMBOR 013-3041806

RM 30

ADD POSTAGE
RM 10 SABAH / SARAWAK

UNTUK TEMPAHAN SILA TAIP
>> WHITELIGHT <<

**********************
UNTUK TINDAKAN LEBIH PANTAS, WHATSAPP / SMS 013-3041806

GOODS SOLD ARE NOT RETURNABLE, REFUNDABLE & EXCHANGEABLE
Product specifications.
  • Multi-beam technology
  • Uniform and even distribution during whitening
  • Our at home plasma light system
  • Batteries included
  • Consumes less power, over 20 hours duration of continuously lightin
Product features.
  • Tooth whitening system for you to convenience use professional dental product at home.
  • It uses the same active ingredient used by dentists.
  • Synergistic approach used to give you the latest tooth whitening.
  • Obtained CTI test report, so it is harmless to your health.
  • Simple LED light added whitening gel.
  • Dramatically reduced sensitivity.
  • Made you smile confidently.
Package includes.
  • 1 x White Light with Lithium CR2025 Battery
  • 2 x Teeth Whitening Gel
  • 1 x User Manual

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BORANG TEMPAHAN ONLINE (LENGKAPKAN SELEPAS PEMBAYARAN DI BUAT SAHAJA)

Powered by 123ContactForm | Report abuse